×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ادعای فوت ۵۰ نفر بر اثر کرونا در قم تکذیب شد/شرایط در قم و چند شهر دیگر به ثبات رسیده است

تجارت گردان | ادعای فوت ۵۰ نفر بر اثر کرونا در قم تکذیب شد/شرایط در قم و چند شهر دیگر به ثبات رسیده است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ ایرج حریرچی در نشست خبری مشترک با علی ربیعی مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با کرونا خبر فوت ۵۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید در قم را که توسط احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس اعلام شده تکذیب و اظهار کرد: این مسئله را تکذیب می‌کنم و بنا به مصوبه دولت و شورای امنیت هیچ فرد دیگری صلاحیت اعلام این اخبار را ندارد زیرا اطلاعات پیش ماست و ما آزمایش می‌کنیم؛ چه این فرد و سایر افراد به هیچ وجه دسترسی به اطلاعات ندارند و کیت‌های آزمایشگاهی که باز و معاینه شده، مشخص است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: البته گاهی سوء‌تفاهم ایجاد می‌شود و امکان دارد کسی علائم آنفلوآنزا داشته باشد و فوت کند که مانند علائم کروناست. برخی افراد فکر نکنند اگر مسائل را تشدیدیافته بگویند مسئولان از خواب بیدار می‌شوند و اقداماتی انجام می‌دهند. در همین قم چند نفر از مسئولان‌ وزارت بهداشت مستقر بودند و حتی تست کرونای رئیس دانشگاه‌مان مثبت شده است.

حریرچی افزود: بحث دیگر اینکه الآن وقت رقابت‌های سیاسی نیست و نباید جناح‌ها از کرونا موضوع سیاسی درست کنند؛ کرونا یک موضوع ملی است و باید دست به دست هم بدهیم و مطمئن هستیم دستاورد مهمی برای ملت ایران حاصل می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت شهر قم تقریباً باثبات است و البته تعدادی از شهر قم خارج شدند؛ مدرسه یا دانشگاه تعطیل می‌شود تا مردم در منازل خود بمانند و تماس‌ها کاهش یابد اما آقای زارعی استاندار گیلان تماس گرفت و اعلام کرد که دیروز و امروز ۲۰ درصد بار ورودی‌های گیلان از لحاظ مسافر بیشتر و قسمتی از جاده مسدود شده است؛ باید به این مسئله هم توجه کرد که گیلان بعد از قم دومین استان ما از لحاظ شدت درگیری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در قم دو بیمارستان به کرونا اختصاص دادیم که در بیمارستان کامکار ۸۰ درصد تخت‌ها اشغال شده و ۲۰ درصد تخت‌ها خالی است و  در بیمارستان فرقانی نیز فقط ۲۰ درصد تخت‌ها اشغال است.

حریرچی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اقدامات دولت برای پیشگیری از شیوع آن اظهار کرد: چند دقیقه دیگر جمع‌بندی نهایی را اعلام می‌کنیم اما از روز گذشته تاکنون فوتی‌ها به ۱۲ نفر رسیده و احتمالاً افراد مبتلا ۵۹ تا ۶۱ نفر خواهد شد؛ هر روز ساعت ۱۳ به‌صورت زنده تعداد فوتی‌ها و مبتلایان قطعی را اعلام می‌‌کنیم و احتمالاً تعداد کسانی که علائم شبیه آنفلوآنزا و کرونا دارند، حدود ۹۰۰ نفر خواهد بود.

قائم‌مقام وزیر بهداشت درباره درصد‌های اعلام‌شده مبنی بر فوت مبتلایان به کرونا در ایران گفت: برخی رسانه‌های خارجی درصد فوت‌شدگان را ۱۰ درصد اعلام می‌کنند در حالی که تعداد فوتی‌ها باید در تعداد افراد مشکوک تقسیم شود که در صورت میانگین حدود یک درصد می‌شود؛ به این مسئله نیز باید توجه داشت که اگر در یک خانواده‌ای تست یک نفر مثبت اعلام شود و سایر اعضای خانواده نیز همان علائم را داشته باشند، اعضای دیگر خانواده را تست نمی‌کنیم و همه جای دنیا این طور است.

حریرچی یادآور شد: از زمانی که بیماری در چین به‌وجود آمد، گروه‌هایی آموزش‌های لازم را دیدند و مراکز، بیمارستان‌ها و آزمایشگاهی برای این موضوع اختصاص یافت ضمن اینکه ما آمادگی‌مان از لحاظ مطالب آموزشی انجام شده بود و در وضعیت فعلی با توجه به ثباتی که در قم و برخی شهرهای دیگر ایجاد شده امیدوارم مشکل به حداقل ممکن برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.