×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ادغام ۵ بانک نیرو‌های مسلح در بانک سپه

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  شبکه خبر،سید مهدی حسینی سخنگوی طرح ادغام بانک‌ها در بانک سپه، با اشاره به جزئیات جدیدی از طرح ادغام ۵ بانک وابسته نیرو‌های مسلح در بانک سپه گفت: طرح ملی ادغام در سال گذشته ابلاغ شد. این طرح دارای ابعاد مختلفی است و با توجه به اینکه ادغام ۵ بانک در یک بانک دولتی نخستین بار در کشور انجام می‌شود برنامه‌های ویژه برای عملیاتی کردن این طرح در نظر گرفته شده است.
با حمایتی که مجموعه دستگاه‌های اجرایی از اجرای این طرح داشتند شاهد انجام مراحل مختلف طرح طبق زمان بندی از قبل برنامه ریزی شده هستیم.
وی افزود: موضوع در قالب یک مدل ویژه اختصاصی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی موضوع در قالب یک مدل مفهومی ویژه و همچنین کارگروه تخصصی با مشارکت بانک‌های ادغام شونده انجام می‌شود.

مهمترین اقدام، بحث بازخرید سهام این بانک‌ها در طول چند ماهه اخیر است بگونه‌ای که هم اکنون بیش از ۷۳ درصد سهام این بانک‌ها خریداری شده است و در عمل این بانک‌ها به عنوان بانک‌های وابسته به بانک سپه تلقی می‌شوند. ما بعد از این که بازخرید سهام بانک‌ها را انجام دادیم و در حقیقیت مالکیت بانک سپه بر این بانک‌ها به قطعیت رسیده اقدامات حقوقی و اجرایی بعدی را عملیاتی خواهیم کرد.
سخنگوی طرح ادغام بانک‌ها در بانک سپه درباره مهمترین اقدامات بعدی اجرایی طرح ملی ادغام بانک‌ها نیز تاکید کرد: مهمترین گام‌های پیش رو ما بحث ارزش گذاری دارایی‌ها و بدهی‌های واحد‌های ادغام شونده است که این ارزش گذاری را کانون کارشناسان رسمی دادگستری انجام می‌دهد و پس از ارزشگذاری تمام دارایی‌ها و بدهی ها، نسبت به برگزاری مجمع ادغام و تعلق کامل این بانک‌ها به بانک سپه اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.
سخنگوی طرح ادغام بانک‌ها در بانک سپه همچنین درباره وضعیت آینده شغلی کارکنان بانک‌های ادغامی نیز افزود: حفظ کرامت کارکنان بانک‌های ادغامی در بانک سپه در اولویت است و آن‌ها هیچ نگرانی از آینده شغلی خود نداشته باشند.
حسینی ادامه داد: تمام مشتریان این ۵ بانک ادغامی برای دریافت خدمات بانکی مانند سابق می‌توانند به بانک‌هایی که حساب افتتاح کردند مراجعه کنند.
عضو هیئت مدیره بانک سپه تصریح کرد: باتوجه به اینکه بدنبال استفاده از صرفه به مقیاس برای یک بانک بزرگ هستیم، در گام‌های اولیه اقدام به ادغام شعب ناکارا خواهیم کرد و در فاز‌های آینده به شکلی که بتوانیم نیروی انسانی این شعب را حفظ کنیم در مناطقی که شعب ما کمتر استقرار دارند با جابجایی شعب یا استفاده از ظرفیت‌های مناطقی که بنا به ملاحظاتی پیش از این مجوز‌های تاسیس شعبه بانکی کمتر داده می‌شده بتوانیم با انتقال و جابجایی شعب بخشی از این طرح را به انجام برسانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.