×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارائه خدمات فرهنگی در بیش از ۴۵۰ موکب ستاد اربعین وزارت فرهنگ 

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه (۲۵ شهریورماه) در کربلای معلی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری باشکوه کنگره اربعین گفت: امسال مراسم اربعین حسینی به بهترین شکل ممکن برگزار شد و ان‌شاالله سال به سال پرشکوه تر برگزار شود.

برپایی سینمای سیار در مسیر پیاده روی اربعین 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان‌کرد: تقریبا از چند ماه پیش، ستاد فرهنگی اربعین در وزارتخانه راه اندازی شد، این ستاد از مرز میرجاوه تا مرزهای غربی موکب هایش برپا شده است، از سوی دیگر فقط بیش از ۲۵۰ موکب فرهنگی در امامزاده ها فعالند و در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی، سینمای سیار با حضور هنرمندان برپا شده بود.

میزبانی مردم عراق سچاز زایران ستودنی است

عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه با تقدیر از ملت و دولت عراق برای  میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی، گفت: طبیعی است که بدخواهان و دشمنان اهل بیت (ع) چشم دیدن  عظمت مردمی این اجتماع چند ده میلیونی را ندارند و تلاش می‌کنند با برجسته کردن برخی مشکلات که در این رویداد بزرگ طبیعی است، نورانیت این حماسه را با تبلیغات وارونه جلوه دهند، اما این نور خاموش شدنی نیست و همه کسانی که درگیر این حماسه هستند با تمام وجود این حماسه را درک می‌کنند.

ارائه خدمات فرهنگی در بیش از ۴۵۰ موکب ستاد اربعین وزارت فرهنگ 

دولت ظرفیت خروجی‌ها را دوبرابر کرد

اسماعیلی با اشاره به مشکلات مرزها گفت: دولت مردمی امسال ظرفیت خروجی ها را دو برابر کرد، امسال از آذربایجان غربی تا شلمچه در ۶ مرز فعال بود، اما مردم به صورت سنتی بیشتر از مهران عبور کردند، حدود ۱۸ درصد هم از مرز خسروی وارد عراق شدند، باید کار را مدیریت کنیم و تقسیم بندی درست انجام شود و مردم در انتخاب مرز راهنمایی شوند، در این خصوص مسوولان سازمان حج و زیارت با سامانه سماح مسائل را مدیریت خواهند کرد.

باید ظرفیت‌ها را افزایش داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قصور مشکلات حتما از سوی مسوولان است و باید ظرفیت ها را افزایش داده و امور را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم.

عضو کابینه دولت مردمی در عین حال تصریح کرد: رئیس جمهور هم مدام در خصوص مسائل مرتبط با حمل و نقل ابراز نگرانی می‌کردند و این اطمینان داده می شود که دولت تصمیم جدی برای تقویت بخش حمل و نقل گرفته است و امیدواریم سال آینده مشکلات کمتر شود. 

اسماعیلی به منظور شرکت و حضور در پیاده روی اجتماع عظیم اربعین حسینی روز گذشته وارد عراق شد و پس از زیارت مرقد مطهر ومنور امام همان علی (ع ) به در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا حضور یافت و به این اجتماع عظیم پرداخت.

بازدید و حضور در مجموعه فرهنگی واقعیت فضای مجازی (سقا) در این مسیر و گفت‌وگوی صمیمی با دست اندرکاران این موکب ومجموعه از جمله برنامه های وزیر فرهنگ بود.

اسماعیلی در ادامه مسیر راهپیمایی همچنین از نحوه خدمات دهی به زایران اربعین حسینی بازدید کرده و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات قرار گرفت .

ارائه خدمات فرهنگی در بیش از ۴۵۰ موکب ستاد اربعین وزارت فرهنگ 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر پیاده روی در فضایی صمیمی به گفت و گو با راهپیمایان و زایران حاضر در این مسیر پرداخت.

شرکت در محفل ادبی شعرخوانی اربعین که شامگاه گذشته با حضور شاعرانی چون جواد زمانی، احمد جواد نوآبادی، حسین شمسایی، سید حسین متولیان، مجید تال، عارفه دهقانی و لیلا فخیمی برگزار شد از دیگر برنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به عتبات عالیات بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.