×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ارائه کیفیت بهتر واحد‌های مسکونی در حوزه ساخت و ساز ضروری است

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  تورج فرهادی رئیس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران در نشست خبری چهارمین مجمع توسعه فناوری نمایشگاه و کنفرانس سالانه یافته‌های نوین عمران معماری و صنعت ساختمان با بیان اینکه اجرای طرح آمایش سرزمین خود می‌تواند زمینه ساز کیفیت هر چه بهتر در حوزه ساخت و ساز شود گفت: مهندسان و کارشناسان حوزه ساخت و ساز می‌توانند با استفاده از تکنولوژی‌ها زمینه ساز بهبود کیفیت در تمامی بخش‌های زندگی از جمله مسکن باشند.

او ادامه داد: رسالت انسانی نشان دهنده آن است که باید از محیط زیست در تمامی بخش‌ها بهترین استفاده را انجام دهیم و با افزایش کیفیت زندگی زمینه ساز خروج انرژی از واحد‌های مسکونی شویم.

فرهادی گفت: جلوگیری از آسیب زدن به محیط زیست و همچنین استفاده درست از زیر ساخت‌های واحد‌ها و فناوری‌ها باعث می‌شود که زیست‌گاه‌های اطراف کمتر دچار آلودگی شوند.

رئیس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران اظهار کرد: تلاش سازمان نظام مهندسی آن است که بتواند ساختمان‌ها را با بالاترین کیفیت به متقاضیان تحویل دهد بنابراین استفاده از دستاورد‌های نوین خود زمینه ساز بهبود ارتقاء هرچه بیشتر این بخش‌ها می‌شود

او توضیح داد: ورود تکنولوژی به این عرصه تنها مختص کشور ما نیست بلکه جهان در حال  حرکت به این سمت است بنابراین محدودیت در این حوزه معنایی ندارد.

او ادامه داد: در گذشته تصور می‌کردند که استفاده از شیشه در ساختمان‌ها باعث کاهش کیفیت و افزایش خطر در برابر حوادث می‌شود، اما هم اکنون با ورود تکنولوژی به این عرصه شاهد ایجاد شیشه‌هایی در ساختمان‌ها هستیم که ورود نور و حرارت را به ساختمان‌ها کنترل می‌کنند و تمامی آن‌ها در برابر زلزله مقاوم هستند. ساخت چنین امکاناتی در حوزه ساخت و ساز امکان پذیر نبود، اما با ورود تکنولوژی ما شاهد بهبود تمامی حوزه‌های ساخت و ساز هستیم.

فرهادی بیان کرد: در سال گذشته استقبال بسیار خوبی از سوی دانشجویان و ارائه ایده‌های نو در این حوزه بودیم بنابراین امسال هم سعی کرده‌ایم با برگزاری چنین همایش‌هایی شاهد ارائه بهتر ایده‌های نو در حوزه ساخت و ساز باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.