×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اراضی احداث ۳۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید تامین شد 

 به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران، سعید غفوری رئیس هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، امروز ۲۳ فروردین در جریان بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید امیرکبیر در جمع خبرنگاران گفت: در بحث نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور تا بهمن ماه سال گذشته عملیات اجرایی ۱۲۵ هزار و ۹۰۰ واحد آغاز شد. در دو ماه پایان سال ۱۴۰۲ و در ابتدای سال ۱۴۰۳ جهش بسیار خوبی در شهرهای جدید کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ایجاد شد و این عدد به ۱۶۵ هزار واحد در شهرهای جدید رسیده است. 

اراضی احداث ۳۳۵ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای جدید تامین شد

وی افزود: در بحث اجرای نهضت ملی در شهرهای جدید ۴۰۰ هزار واحد را متعهد شده‌ایم که تا امروز بالغ بر ۳۳۵هزار واحد تامین زمین انجام شده و عملیات اجرایی نیز شتاب گرفته است. در تامین زمین شتاب خوبی را در روزهای پایانی سال گذشته شاهد بودیم و عدد را از ۲۲۲ هزار به حدود ۳۳۳ هزار واحد رساندیم که این عدد امروز حدود ۳۳۵ هزار واحد تامین زمین است. 

فعال شدن شیفت‌های دوم و سوم نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید

رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ایران عنوان کرد: امسال سیاست ما در شهرهای جدید کشور در بخش ساخت تاکید بر افزایش اکیپ‌های اجرایی و بالابردن پیشرفت فیزیکی پروژه‌هاست. به همه شهرهای جدید ابلاغ شده که شیفت‌های دوم و سوم کاری عملیات اجرایی فعال شود، از دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان خصوصا وزارت نیرو نیز تقاضا داریم که هم‌پای پیشرفت فیزیکی چه در آماده سازی و چه در بخش ساخت واحدها پای کار باشند و زیر ساخت‌های لازم را اجرا کنند تا بتوانیم در سال جدید نیز پیشرفت خوبی را شاهد باشیم. 

غفوری بیان کرد: در بحث واگذاری زمین چه به صورت انفرادی، گروهی و جوانی جمعیت سیاست ما در شهرهای جدید کشور علاوه بر آماده سازی و واگذاری زمین، بحث حمایت، هدایت، نظارت و پشتیبانی از پروژه تا تکمیل و تحویل واحدها با مشارکت مردم است.

افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن در سهند، پرند، مهستان، پردیس و امیرکبیر

وی ادامه داد: نخستین تحویل واحدها در بحث نهضت ملی مسکن در فروردین ماه در شهر جدید سهند خواهد بود و افتتاح‌های بعدی در اردیبهشت ماه و خردادماه در شهرهای جدید پرند، مهستان (هشتگرد) و خرداد ماه در شهر جدید پردیس و امیرکبیر خواهد بود. در تمام شهرهای جدید کشور پروژه‌های نهضت ملی فعال است و هر ماهه نیز بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی نیز افتتاح خواهیم داشت. همچنین تسریع در پروژه‌ها را شاهد خواهیم بود و انشالله هر ماهه تحویل واحد به متقاضیان در شهرهای جدید را خواهیم داشت. 

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران تصریح کرد: در شهرهای دیگر جدید کشور نیز واگذاری زمین و حمایت، نظارت و پشتیبانی از پروژه‌ها انجام می‌شود.

مشارکت مردم در تکمیل آورده برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تقویت شود

وی تصریح کرد: از متقاضیان شهرهای جدید تقاضا می‌شود برای تسریع در روند تکمیل پروژه‌ها نیز آورده مالی خود را هر چه سریع‌تر تکمیل کنند تا با اجرایی کردن شیفت‌های دوم و سوم کاری در سال ۱۴۰۳ تسریع در عملیات اجرایی و تحویل سریعتر واحدها در طرح نهضت ملی مسکن به مردم را شاهد باشیم ، همچنین از متقاضیان تقاضا می‌شود از نزدیک بر روند پیشرفت پروژه نظارت داشته باشند و در روزهای تعطیل و جمعه بازدید از پروژه‌ها با حضور مردم انجام شود. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.