×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «شهریار افندی‌زاده» سرپرست وزارت راه و شهرسازی در برنامه گرامیداشت هفته بسیج، در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی ضمن تشکر از تلاش‌ تمامی بسیجیان، خدمات آنها را در حوزه مسئولیتی وزارت راه و شهرسازی تشریح کرد.
سرپرست وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آنچه که امروزه می‌تواند کشور را به امید و زندگی بهتر سوق بدهد فعالیت و خدمتگزاری در حوزه عمل به وظایفی است که برعهده هر مسئولی نهاده شده است، گفت: نهضت ملی مسکن و نهضت ملی حمل و نقل دو وظیفه خطیری است که برعهده وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم نهاده شده است که هرکدام در جای خود دارای اهمیت است و همگی این مسئولیت‌ها در وزارتخانه دنبال می‌شود.
سرپرست وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وظایف محوله بر مجموعه وزارت راه و شهرسازی اثر مستقیمی بر زندگی مردم دارد، تصریح کرد: رهبر انقلاب بر داشتن تفکر بسیجی تاکید کردند و از بعد خدمتگزاری در وزارت راه و شهرسازی بهبود در کیفیت ارایه خدمات در حوزه های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی مورد تاکید است.
افندی‌زاده‌، توضیح داد: تمامی افراد جامعه با خدمات وزارت راه و شهرسازی در دو حوزه مسکن و شهرسازی و حمل ونقل ارتباط دارند که نشان دهنده اهمیت این حوزه در ارائه خدمات است.
ایجاد زیرساخت، تجهیز و ایمنی راه‌ها با ۷ میلیون سفر در ایام اربعین
وی با یادآوری سیاستگذاری‌های بخش حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در مراسم اربعین و ویژگی بسیجی در حوزه مسئولیتی این وزارتخانه، توضیح داد: در ایام اربعین در مجموع ۷ میلیون سفر که شامل بیش از ۳ و نیم میلیون سفر رفت و ۳ و نیم میلیون سفر برگشت بود در مدت چهار هفته انجام شد. شاهد بودیم که مجموعه وزارت راه و شهرسازی ماه ها قبل نسبت به ایجاد زیرساخت ها، تجهیز راه‌ها، ایمن سازی راه‌ها و تجهیز پایانه ها کار کردند.
افندی زاده همچنین یادآور شد: امسال در مراسم اربعین در بخش هوایی با توجه به مشکلات موجود عدد ۱۰۰ هزار سفر ثبت شد. در حمل و نقل جاده‌ای عمومی نیز حدود ۸۰۰ هزار سفر رفت و ۸۰۰ هزار سفر برگشت رقم خورد.
وی تصریح کرد: در سفرهای نوروزی نیز در جاده ها و در سامانه های مختلف وزارت راه و شهرسازی به ویژه در حمل و نقل مسافری موفق عمل کرده است.
دو برابر شدن ترانزیت در ۱۴۰۰
سرپرست وزارت راه و شهرسازی در بیان بخش دیگری از اقدامات خدمتگزارانه وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل به ترانزیت کالا که برای کشور بسیار مهم است اشاره کرد و توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ دو برابر سال ۱۳۹۹ ترانزیت کالا در کشور اتفاق افتاد که برای کشور بسیار حائز اهمیت است و ایران را به عنوان کشوری مهم امنیت و ایمنی دارد و سایر کشورها به آن وابسته هستند به کشورهای همسایه و سایر کشورها معرفی می‌کند.
وی برگزاری و برنامه ریزی اجلاس‌های مختلف را که در آن تفاهم‌نامه با کشورهای دیگر و کشورهای منطقه نیز در دستور کار قرار گرفت از دیگر کارهای مهمی برشمرد که به مثابه اقدامی بسیجی شناخته می‌شود.
افندی‌زاده با تاکید بر اینکه بسیجی به معنای خدمت به مردم در ابعاد مختلف است، بر ایمنی جاده ها و رفع مشکلات موجود تاکید کرد.
نقش حمل و نقل در تامین کالاهای اساسی انکارناپذیر است
به گفته وی، بخش حمل و نقل کشور در تامین کالاهای اساسی و پالایش و پیگیری تامین کالاهای اساسی تلاش فراوانی انجام داده و می‌دهد.
دولت وظیفه خطیری را برعهده مجموعه وزارت راه و شهرسازی نهاده است و نگاه ما باید نگاه خدمت باشد و هرکسی در تخصص خود این کار را انجام بدهد.
افندی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مسکن اشاره کرد و گفت: در موضوع نهضت ملی مسکن دولت وظیفه سیاستگذاری و برنامه ریزی برای اجرا و احداث ۴ میلیون واحد مسکونی ارزان برای اقشار متوسط و کم درآمد را برعهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته است.
سرپرست وزارت راه و شهرسازی احداث مسکن را نیازمند زیرساخت‌هایی عنوان کرد که بخشی از آنها شامل تهیه زمین، چگونگی ساخت، تامین و پرداخت تسهیلات و نظارت بر اجرای مناسب از طراحی تا اجرا است.
اراضی بیش از دو و نیم میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی تامین شد
وی گفت: در ظرف یک سال و نیم اراضی بیش از دو و نیم میلیون واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.تمامی این اراضی با بررسی های مختلف از نظر عارضه‌های منابع طبیعی و شهرسازی و تامین زیرساخت‌ها در شورای عالی شهرسای و معماری و نشست های تخصصی وزارتخانه ابلاغ شده است. هم اکنون وزارتخانه و ادارات کل راه و شهرسازی تمامی استان ها در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن بسیج شده اند.
افندی‌زاده که در جمع بسیجیان وزارت راه و شهرسازی سخت می گفت، با قدردانی از تلاش های کوشش های بسیجیان و فعالیت بسیجی وارد کارکنان این وزارتخانه ادامه داد: اگر نگاه ما نگاه خدمتگزاری باشد می‌توانیم موفق عمل کنیم. نگاه ما در وزاتخانه‌ها تلاش و کوشش و توسعه و ترویج آن است. ما باید الگو و فعال باشیم تا بتوانیم تاثیرگذار و اثربخش عمل کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد تا در همفکری و همدلی آینده ای بهتر با امید، دانش و تخصص برای ایران رقم بخورد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.