×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اراضی مازاد واحد‌های دانشگاهی برای تولید مسکن

به گزارش تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آقای بذرپاش در اجلاس روسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور در دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی تهران بر بهره‌مندی از توان فارغ‌التحصیلان این دانشکده‌ها در حل مشکلات کشور تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا با بهره‌مندی از توان نیرو‌های انسانی آموزش دیده در دانشکده‌های فنی-حرفه‌ای، ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت را برای حل مشکلات کشور و سرعت دادن به توسعه کشور برقرار و تقویت کنیم.

بذرپاش افزود: نیرو‌های آموزش دیده در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در بسیاری از مواقع مشورت‌های راهگشایی می‌دهند که می‌توان از توان این نیرو‌های آموزش دیده برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت در اجرای پروژه‌های مختلف بهره برد.

وی گفت: باری از توسعه کشور را باید برعهده نیرو‌های آموزش دیده در دانشکده‌های فنی و مهندسی نهاد و از توان آن‌ها بهره‌مند شد.

وزیر راه و شهرسازی از آمادگی وزارت راه وشهرسازی برای تامین مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، کارکنان دانشگاه‌ها و همچنین خوابگاه‌های متاهلی خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا در خصوص مسکن هیئت علمی دانشگاه‌ها، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی در همکاری با دانشگاه‌ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گام‌های موثری بردارد.

بذرپاش تاکید کرد: هر کدام از واحد‌های دانشگاهی فنی و حرفه‌ای اراضی مازاد داشته باشند در اختیار تولید مسکن دهند تا در همکاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن صرف شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در توافق با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد، و همچنین واحدهایوی فنی و حرفه‌ای در تولید مسکن و اجرای طرح نهضت ملی همکاری می‌کند تا به اجرای قانون جهش تولید مسکن سرعت بدهد.

همچنین سال آینده دانشگاه‌های ما پیشتاز نهضت تولید مسکن برای استادان، کارکنان دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های متاهلی خواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.