×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت توسط وزارت راه تامین شد/تلاش برای تکمیل ۳۴ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده در کشور

 به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درحاشیه سفر به استان چهارمحال وبختیاری در خصوص میز خدمات و اهداف سفر به استان اعلام کرد: طبق برنامه وزارت راه و شهرسازی از نزدیک موضوعات مربوط به توسعه زیرساخت‌های لازم برای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار و بازدیدهای سفر استانی قرار گرفت و از این نظر اقدامات همکاران استانی را در سطح استان مورد ارزیابی قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری با تشکیل میز خدمت که زمینه‌ساز ارتباط مستقیم بین مردم و مسئولان در حوزه های مختلف از جمله زمین و مسکن است تلاش کردیم تا با جامعه ارتباط برقرار کنیم و مسائل آنها را از نزدیک بررسی کنیم و نقاط مبهم و مشکلات مردم را ارزیابی و راهکارهای مناسب را برای هرکدام از مسائل و مشکلات اتخاذ کنیم.

تشکیل میز خدمات راهکاری برای بررسی و حل مشکلات مردم در حوزه‌های مسکن و زیرساخت‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد که با تشکیل میز خدمت و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم در حوزه زمین و مسکن باری از مشکلات مردم برداشته شود.

فخاری با اعلام بازدیدی از شهرک الهیه در بروجن اعلام کرد: عقب‌ماندگی‌هایی از گذشته در خصوص زیرساخت‌ها و برخی از نیازمندی‌های مردم در استان وجود داشت که هم در جهت تامین فضای سبز و امکانات فرهنگی و هم در جهت تامین آماده‌سازی امکانات برای دسترسی خیابان‌ها و مسیرها تصمیماتی گرفته شد. همچنین در خصوص طرح انتقال آب‌های زیرسطحی و همچنین موضوعات مربوط به آماده‌سازی فازهای بعدی تصمیماتی گرفته شد.

وی تصریح کرد: مقرر شد تا با اعتباراتی که در سال ۱۴۰۱ وجود دارد بخش عمده‌ای از این مشکلات برطرف شود و مردمی که در شهرک الهیه مستقر هستند در فضای بهتری زندگی کنند.

تخصیص ۴۰ میلیاردتومان اعتبار برای تامین زیرساخت‌های شهرک الهیه در بروجن

وی میزان اعتبارات تخصیص یافته به شهرک الهیه بروجن را ۴۰ میلیاردتومان عنوان کرد و افزود: تا یکماه آینده برای بررسی و کشف قیمت و انتخاب پیمانکاران کارهای نهایی خواهد شد و از یک ماه آینده شاهد آغاز پروژه از نظر آسفالت، جدول‌گذاری و سایر نیازمندی‌ها در این شهرک هستیم.

مشکلات تامین آب؛ فصل مشترک بخشی از مشکلات موجود در شهرک‌های مسکونی استان

فخاری از بازدید خود از شهرک منظریه خبر داد و گفت: فصل مشترک بخشی از مشکلات موجود برای شهرک‌های استان تامین آب است که تقاضا می کنم مسئولان استانی در خصوص تامین زیرساخت اصلی شهرک ها تحت عنوان آب، تلاش مضاعف و جدی را انجام بدهند. زیرا فلسفه استقرار جمعیت آب است و سایر امکانات به راحتی قابل تامین است. اگر آب نباشد امکان توسعه شهری وجود ندارد و مردم در حوزه جغرافیایی امکان استقرار ندارند.

تلاش برای تامین زیرساخت‌ها برخی شهرک‌های مسکونی استان

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: سایر نیازمندی‌هایی که در شهرک‌ها وجود دارد نیز به زودی تامین خواهد شد که  از جمله آنها، آسفالت خیابان‌هاست که با قولی که همکاران برای آسفالت معابر در آینده نزدیک داده‌اند این مشکل برطرف خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در محله ۳۴ نیز حدود ۳ هزار واحد آغاز شده است که برخی در حال گودبرداری،اجرای فونداسیون و بخشی نیز اسکلت‌ها در حال انجام است. در بلوک ۴۰ نیز ۶ هزار و ۶۰۰ واحد آغاز شده است.

تلاش برای تکمیل ۳۴ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده در کشور 

فخاری در خصوص واحدهای باقیمانده مسکن مهر و اعتباراتی که سازمان ملی برای تکمیل آنها تخصیص می‌دهد، گفت: واحدهای مسکن مهر باقیمانده در حوزه مسئولیت سازمان ملی زمین و مسکن ۳۴ هزار واحد است که عمده آنها دارای مشکلات حقوقی، عدم همکاری و یا عدم پرداخت سهم متقاضیان است که با مدیریت صحیح تلاش می‌کنیم تا کار را جلو ببریم.

وی ادامه داد: بخشی از آنها تامین منابع‌شان از عهده وزارت راه و شهرسازی خارج است اما ما در سرفصل پیشنهادی که در مجلس شورای اسلامی مصوب شد در خصوص این موضوعات کمک‌های جانبی ارایه می‌کنیم که این کمک‌ها به ویژه در خصوص زیرساخت‌ها و موضوعات زیربنایی است تا به این طریق بهانه‌ای برای اجرا و تکمیل پروژه‌ها نباشد.

آماده‌سازی اراضی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص برنامه زمانبندی سازمان درحوزه نهضت ملی مسکن اعلام کرد: سازمان تاکنون اراضی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نهضت ملی را تامین کرده است که می‌تواند بارگذاری شود و کارهای اولیه آن شروع شده و بخشی شروع فونداسیون داشته است. بخشی نیز در حال کارهای مطالعاتی و محیطی است و سایر هماهنگی‌های سطح استان در حال انجام  است. 

اراضی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد سایر دستگاه‌ها در حال تبدیل وضعیت است

فخاری یادآور شد: ما وظیفه داریم تا برای ۴ میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن زمین تامین کنیم که حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین باید از دستگاه ها و سایر مجموعه‌ها دریافت کنیم که از این تعداد، در حال تبدیل وضعیت هستیم.

تامین اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه

وی در جمع‌بندی سخنان خود در خصوص تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: تاکنون اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تامین شده است و مابقی در دستور کار است.

در اجرای قانون جهش تولید مسکن همه دستگاه‌ها تمکین کنند

فخاری تصریح کرد: در اجرای قانون جهش تولید مسکن همه باید تمکین داشته باشند و با بخشنامه‌های جانبی نمی‌توان موضوع قانون را سست کنیم. بنابراین باید دستگاه های دولتی اراضی را که در گذشته گرفته‌اند به هر دلیل ممکن کاری روی آن اراضی انجام نشده است باید به استناد قانون آن اراضی را پس بدهند. بنابراین ما کمک دستگاه‌های دولتی را نیاز داریم .

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: هم اکنون مراکز فراوانی از جمله دانشگاه‌ها، مراکز علمی – پژوهشی و حتی بخش‌های دولتی از جمله وزارتخانه‌ها اراضی را در اختیار دارند که فاقد بهره‌برداری است و سال های سال است که چنین وضعیتی دارد. بنابراین اجرای قانون شرط کافی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که امیدواریم دستگاه ها کمک کنند تا جبران کسری ها در حوزه زمین انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.