×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارایه برنامه های زیرساختی برای تحول دیجیتال/ تلاش برای تسهیل در شکل گیری شرکت های بزرگ در اقتصاد دیجیتال

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل ایمیدرو، در این نشست حسین خسرو پور مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا سلطانعلی زاده دستیار معاون علمی رییس جمهور و توسعه بازار دانش بنیان ها و مدیر کل دفتر توسعه اقتصاد وزارت صمت و نیز محمد ناظمی هرندی معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه حضور داشتند.

حسین خسروپور مدیر کل دفتر فناوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات، به برنامه های ارایه زیرساخت های ICT برای اقتصاد دیجیتال پرداخت و گفت: هدف این است که این زیرساخت ها در برنامه هفتم توسعه مهیا شود.

خسروپور یادآور شد: کشورهای جهان به طور متوسط ۴.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را برای ایجاد زیرساخت های اقتصاد دیجیتال اختصاص می دهند که این رقم برای ایران ۴ درصد است و نشان از آن دارد در این شاخص فاصله چندانی با متوسط دنیا نداریم.

وی افزود: در لایه اخر ( پلتفورم ها) و اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی فاصله قابل توجهی با متوسط جهانی داریم که البته برنامه های برای کاهش این فاصله طراحی و اجرا شده است.

وی در ادامه گفت: از سال ۱۴۰۰ کارگروه اقتصاد دیجیتال در هیات دولت با هدف کمک به توسعه این بخش ایجاد شده است.

وی افزود: تاکنون ۵مصوبه برای رشد اقتصاد دیجیتال از سوی این کارگروه صادر شده که سه لایه مختلف شامل تحقیق و توسعه با مسئولیت وزارت علوم، توسعه کارآفرینی و کسب و کار با راهبری معاونت علمی ریاست جمهوری و در نهایت کمک به شرکت های دانش بنیان و شرکت های کوچک و متوسط این حوزه را دارد.

به گفته وی، بودجه ای که به این حوزه اختصاص دارد با هدف توسعه اشتغال در قانون بودجه پیش بینی شده است.

خسروپور تاکید کرد: یکی از اهداف کارگروه این است که شرکت های بزرگ در حوزه اقتصاد دیجیتال شکل گیرد.

در انتهای این پنل، سوالاتی درباره رفع چالش های تحول دیجیتال از سوی حاضران مطرح و سوالات مربوطه از سوی اعضای پنل پاسخ داده شد.

نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال در حوزه فولاد، معدن و صنایع معدنی امروز به همت ایمیدرو در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.