×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ارزش بازار سرمایه کشور بیش از میزان فعلی است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایمنا، عباسعلی حقانی نسب اظهار کرد: یکی از راه‌های افزایش ارزش بازار، رسیدن قیمت سهام به ارزش واقعی شرکت‌ها و راه دیگر آن، پذیرش شرکت‌های جدید در بازار سرمایه است.

وی گفت: واقعا جای تاسف دارد که حوزه تولید و کسب و کار، در شرایطی که سودآوری خوبی نیز دارد، ارزش پایین‌تری نسبت به حوزه‌هایی چون مسکن داشته باشد.

حقانی نسب تصریح کرد: “تولید و کسب و کار” باید ارزش‌های بالاتری نسبت به زمین و املاک داشته باشد اما به دلیل اینکه در حوزه سوداگری مسکن، مالیاتی وضع نشده اما برعملکرد شرکت‌ها مالیات ۲۵ درصدی وضع شده و دریافت می‌شود، همیشه فعالیت‌های سوداگرانه در ایران ارزش‌های بالاتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش کسب و کارهای مولد باید مانند سایر کشورها، ارزش‌های چند برابری نسبت به سایر حوزه‌ها همچون مسکن داشته باشد.

رییس هئیت مدیره شرکت سبدگردان هدف اظهار کرد: اگر چشم انداز نرخ بانکی کاهشی دیده شود و لایحه مالیات بر عایدی سرمایه نیز که بر فعالیت‌های سوداگرانه مانند افزایش نرخ ارز، طلا، خودرو و یا عایدی بر املاک و مستغلات،  به طور واقعی عملیاتی شود، مشخص خواهد شد که ارزش بازار سرمایه باید چندین برابر باشد و به همین دلیل معتقد هستیم ارزش بازار سرمایه در حداقل قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.