×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارس کانون تعامل میان فرهنگی ایران و نخجوان

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، سیدمجید امامی در نشست شورای فرهنگی عمومی جلفا گفت: اشتراکات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری زیادی بین منطقه آزاد ارس و نخجوان وجود دارد و این منطقه به عنوان کانون تعامل میان فرهنگی بین ایران و نخجوان می باشد.

امامی به بحث خواهرخواندگی شهرهای مرزی ایران با شهرهای معادل در آنسوی مرزها اشاره کرد و گفت: مرزی بودن این منطقه نقطه‌ عطفی برای ایجاد ارتباط‌ سازنده با کشورهای همجوار دانست و در خواهر خواندگی ارس و نخجوان ضروری است اسباب فرهنگ و هنر باهم تعامل داشته باشند چون با تحقق این امر انبوهی از فعالیت های فرهنگی مشترک صورت می گیرد. همچنین ضروری است شورای فرهنگی ارس کارگروه روابط میان فرهنگی داشته باشد.

امامی اضافه کرد: بر اساس تفاهمنامه بین شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد که هدف اصلی آن تقویت مناطق آزاد و شوراهای فرهنگی مناطق است، مقرر شد شورای فرهنگی مناطق آزاد کشور به ریاست امام جمعه آن منطقه تشکیل و ارکان منطقه بعنوان نائب رئیس، نائب رئیس دوم و دبیر باشند. همچنین در آیین نامه جدید شورای فرهنگی مناطق آزاد ۱۲ عضو حقیقی خواهند داشت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه گفت: ما در ساماندهی مد و لباس کارهای بزرگی انجام داده ایم و به دنبال هاب صادراتی محصولات و کالای حجاب هستیم که این زنجیره تامین پوشاک می تواند در ارس شکل بگیرد.

امامی منطقه آزاد ارس فرصت بزرگ برای تولیدکنندگان پوشاک و کالای حجاب عنوان کرد و گفت: بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان پوشاک قیمت تمام شده کالا است و منطقه آزاد ارس می تواند در زمینه واردات مواد اولیه و صادرات یک فرصت بزرگ باشد و تولیدکنندگان کالاهای حجاب باید از خطوط تولید منطقه آزاد ارس استفاده کنند.

وی در خصوص پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس جهت اختصاص یک روز در تقویم کشور به نام ارس گفت: روی موضوع سوم شهریور ماه و شهادت سه مرزبان رویدادسازی کنید و توجهات رسانه ای را به این حماسه بزرگ مرزی معطوف کنید و ما نیزدر خصوص ثبت آن همکاری های لازم را خواهیم داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.