×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
از تاسف حمید جبلی تا حاشیه موزه هنرهای معاصر

دوشنبه ششم شهریورماه، پوستر نمایش «سوسمار» در آستانه آغاز اجرای این نمایش با تعجب و تاسف حمید جبلی از وضعیت فعلی تئاتر و اشک‌ها و خاطرات عزت‌الله رمضانی‌فر رونمایی شد.

در ادامه اعلام شد که نمایش «پوسیدگی» به نویسندگی و کارگردانی رضا قنبرزاده فرید از نهم شهریور ۱۴۰۲ روی صحنه می‌رود.

زیر و بم فیلم کوتاه در گفت‌وگو با آذرپندار

گفت‌وگویی هم با مهدی آذرپندار ـ مدیرعامل انجمن سینمای جوانان و دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ـ داشتیم که با تاکید بر اینکه فیلم کوتاه نباید تحت‌تاثیر فضای اجتماعی زرد و ترندها قرار گیرد گفت: امیدوارم در جشنواره امسال درباره حوادث سال گذشته فیلم داشته باشیم و من هم حتما دفاع می‌کنم چون اگر فیلمساز به ما اعتراض سیاسی داشته باشد خیلی پذیرفتنی‌تر است تا اینکه اعتراضش وارد شاخه‌های اخلاقی و هنجارهای اجتماعی و خانوادگی شود.

یک برنامه ویژه در جشنواره فیلم ونیز

همچنین جشنواره فیلم ونیز برنامه ویژه‌ای را تحت عنوان «روزهای اوکراین» شامل نشست‌هایی برای بررسی وضعیت این کشور جنگ‌زده و صنعت سینمای آن برگزار می‌کند.

جشنواره مستند کره جنوبی برندگانش را شناخت

و این‌که بیستمین جشنواره فیلم مستند «EBS» در کشور کره جنوبی با برگزاری مراسم اعطای جوایز به کار خود پایان داد.

ستاره‌هایی که مجوز فرش قرمز ونیز را گرفتند

«هری پاتر» حریف «باربی» نشد

روحانی‌ای که شاعر و بازیگر شد

به مناسب زادروز حسین پناهی زندگی هنری او را مرور کردیم. «حسین پناهی» در ششم شهریور ۱۳۳۵ در روستای دژکوه در استان کهگیلویه و بویراحمد زاده شد و اگر ۱۴ مرداد سال ۱۳۸۳ دنیا را ترک نمی‌کرد، دوشنبه شمع تولد ۶۷ سالگی‌اش را فوت می‌کرد.

بارقه‌های فلسفی در آثار کودک و نوجوان

حاشیه جدید موزه هنرهای معاصر تهران

گزارشی میدانی هم از حاشیه جدید موزه هنرهای معاصر تهران داشتیم؛ ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران خود به مثابه اثری هنری است؛ اثری که علاوه بر قلب تپنده‌اش که حیات آن را تضمین می‌کند محیط بیرونی آن نیز عامل پویایی و حرکتش رو به جلو محسوب می‌شود. این موزه که چند روزی است با حاشیه «تغییر رنگ سقف‌های مسی» مواجه شده، با اتکاء به قلب تپنده و بدنه پویای خود در گوشه غربی پارک لاله زندگی می‌کند.

اساطیر پاپیه ماشه‌ای به ما نگاه می‌کنند

همچنین نمایشگاه اسطوره‌های فراواقعی «امیر مفتون» با نام «سه مقدس» در گالری شریف تهران افتتاح شد. این آثار که با تکنیک «پاپیه ماشه» خلق شده‌اند در واقع مجسمه‌هایی از اساطیر هستند.

علی رهبری با آثار بتهوون در هانچو اجرا می‌کند

در خبری هم اعلام شد که علی رهبری در روز جمعه ۱۴ مهرماه به دعوت شهر تاریخی و توریستی هانچو در چین با ارکستر فیلارمونیک هانچو روی صحنه خواهد رفت.

آغاز تور کنسرت‌های مسعود صادقلو در اروپا

مسعود صادقلو نیز به زودی تور کنسرت‌های خود را در اروپا برگزار خواهد کرد؛ این خواننده موسیقی پاپ در تاریخ ۶ اکتبر مصادف با ۱۴ مهر ۱۴۰۲ در شهر پاریس روی صحنه خواهد رفت. این کنسرت که در ادامه تور اروپای اوست، پس از اجرا در شهرهای بروکسل، وین، فرانکفورت، نورنبرگ و آمستردام، برگزار خواهد شد.

کنسرت رایگان راغب و دِینی که ادا شد + ویدیو

آغاز مرمت «پل زمان‌خان» و ۳۶ بنای دیگر

در ادامه، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چهارمحال و بختیاری از مرمت حفاظتی ۳۷ بنای تاریخی در مناطق مختلف این استان از جمله پل زمان‌خان سامان خبر داد.

آثار پس‌گرفته‌شدۀ ایران از فرانسه و انگلیس را ببینید

همچنین نمایش آثار تاریخی پس گرفته‌شده از فرانسه و انگلیس در موزه ملی ایران آغاز شد. این مجموعه به صورت غیرقانونی و قاچاق از ایران خارج شده بود که با پی‌گیری‌های حقوقی به کشور مسترد شد.

چرا ۱۱ اثر هخامنشی و ساسانی ناگهان پس فرستاده شد؟

و این‌که به دنبال برچیده شدن ناگهانی نمایشگاه آثار زرین و سیمین هخامنشی و ساسانی در همدان،‌ رییس موزه ملی گفت از انتقال این اشیاء به تهران بی‌اطلاع بوده و متعجب شده است. مسئولان میراث فرهنگی استان همدان تا کنون پاسخگوی تماس‌ها و پیگیری‌ها نبوده و هیچ توضیحی را در این‌باره ارائه نکرده‌اند.

کشف مقبره ۳هزارساله

در نهایت این‌که، باستان‌شناسان با کاوش در کشور «پرو» به بقایای مقبره‌ چندهزارساله‌ای دست یافتند که گمان می‌رود برای یک کاهن ساخته شده باشد.

ازدحام گردشگران صدای مردم را درآورد

داستان کشف مقبره‌های طلایی

رسوایی موزه بریتانیا

منبع خبر: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.