×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
از حکایت افراد تمامیت‌خواه تا روایت یک زوج ایرانی در آمریکا

تجارت گردان | از حکایت افراد تمامیت‌خواه تا روایت یک زوج ایرانی در آمریکا

محمد دُرمنش در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به اینکه فرآیندی که در جشنواره‌هایمان اجرا و انجام می‌شود، معایب و محاسن خاص خودش را دارد گفت: شیوه منطقی این است که روشی انتخاب شود تا کمترین ایرادات و بیشترین محاسن را به همراه خود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر فیلمی قوی و استاندارد باشد قطعا دیده خواهد شد، بیان‌ کرد: من باور دارم که هیچ فیلمنامه خوبی روی زمین نخواهد ماند حتی اگر در موقعیت‌هایی نادیده انگاشته شود بالاخره در شرایط دیگر دیده خواهد شد. درواقع همه اینها به ظرفیت خود فیلم بستگی دارد فرض کنید یک فیلم با پروپاگاندا بتواند روی پرده برود اما وقتی از آن استقبال نشود، مشخص می شود که دستهای پشت پرده به وجود داشته است‌.

این تهیه کننده با اشاره به دوره‌های مختلف جشنواره و فیلمسازانی که آثارشان در آن به نمایش در می آمد، گفت: در دوره ای فیلم‌های ناصر تقوایی و عباس کیارستمی در جشنواره بودند و همین دلیلی بود تا دیگر آثار جلب توجه نمی کردند و بعد از آن حاتمی کیا و فیلمسازان شبیه او روی پرده آمدند و توجه همه را به خود جلب کرد مدتی گذشت و فیلمسازان دیگری از جوانان کارهایشان روی پرده قابل توجه قرار گرفت‌. بنابراین شاید بتوانیم بگوییم رو به رشد بودن، نوآوری و بهتر شدن همیشه وجود داشته و خواهد داشت. اگر پارسال کارهای خوبی در جشنواره بودند امسال بهتر خواهد بود و جشنواره سال آینده با استعداد هایی مواجه می شویم که تعجب خواهیم کرد.

او افزود: دنیا در شرایطی است که اگر مدیران هم بخواهند کشوری را پایین نگه دارند، نمی توانند. زیرا خود به خود مردم و جهان به سمت پویایی در حال حرکت است تنها شاید بتوانند سرعت این تغییرات را کم یا زیاد کنند. برای جشنواره فجر هم همینطور است. مدیران تاثیر خاصیبر شرایط و سطح آثار وارد شده به جشنواره ندارند.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم جشنواره فجر، با دو کلمه که هرکدام بار معنایی متفاوت دارند مواجه‌ایم‌. جشنواره یعنی مکانی که شادی، دلخوشی و سرخوشی در آن وجود دارد. فجر نیز نشانگر آغاز یک روز و حرکت بشر است. بنابر این وقتی دوره‌های مختلف را مرور می‌کنیم باید ببینیم بار معنایی این دو کلمه لحاظ شده است یا نه ولی از نگاه بیرونی گاهی تنها زمستان و برف و سرما دیده می‌شود. من آدم امیدواری هستم و می‌گویم امیدوارم در جشنواره فجر فیلم‌هایی که تولید می‌شوند و شرایطی که آن را تولید می‌کنند و به نمایش می گذارند در سالهای آتی به گونه‌ای باشد که همه با هم دلخوشی را پشت سر بگذارند.

تهیه کننده “آن شب” در ادامه تاکید کرد: البته ناگفته نماند که جشنواره‌ای در جهان وجود ندارد که در آن جهت گیری خاص خودش لحاظ نشود و ایدئولوژی خاصی در تمامی رویدادها وجود خواهد داشت. به همین دلیل باید تحلیل واقع بینانه ای از جشنواره‌ها داشته باشیم. تفاوت بین جشنواره ها در شدت اعمال این ایدئولوژی هاست با این حال در ایران به نسبت دیگر جشنواره‌های بین المللی که حزبی و سیاسی برخورد می‌شود، جنس فیلمسازان و فیلم‌ها مسئولین و مدیران را مجبور کرده تا نگاه حاکمیتی کمتری در این جشنواره وجود داشته باشد.

درمنش‌ همچنین گفت: قطعاً افراد تمامیت خواهی هم هستند دوست دارند فضای جشنواره به همان سمت تمایل پیدا کند. اما خوشبختانه به دلایل متعددی این اتفاق نتوانسته گسترده شود. این روش تا جایی ادامه پیدا کرده که اعضای هیئت داوران با دیدگاه های مختلف و ایدئولوژی های گوناگونی هستند. در نتیجه می توان گفت که این جشنواره هنری توانسته سالم‌ بماند اما باز هم باید تاکید کرد که مدیران و برنامه ریزان این جشنواره راه دیگری جز انجام این کار را هم ندارد.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «آن شب» دربارهٔ یک زوج ایرانی در آمریکاست که در یک هتل محبوس شده‌اند، در حالی که نیروهای بیگانه ای آن‌ها را وادار می‌کنند که با رازهایی که از هم پنهان کرده‌اند روبه رو شوند.

شهاب حسینی، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری و علی کوششی بازیگران ایرانی هستند که در این فیلم سینمایی نقش آفرینی می‌کنند.

از دیگر عوامل ساخت این فیلم می‌توان از نویسندگان: میلاد جرموز و کوروش آهاری، مجری طرح: محسن درمنش و شریل استارولاکیس مدیر فیلم برداری: مازیار مکانی، طراح صحنه: جنیفر دهقان، طراح لباس: مریم راسخ، ، مدیر تولید: مایکل زمپینو، طراح گریم: بابک اسکندری، مدیر صدا برداری: ارمین کارباف، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: محمد مطلق، منشی صحنه: ژولیت نیکوغاسیان ، عکاس: نیاز پرورش نام بُرد.

تجارت گردان | از حکایت افراد تمامیت‌خواه تا روایت یک زوج ایرانی در آمریکا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.