×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
از خبر آزادی یک فعال سیاسی تا ردپای پول‌های کثیف در انتخابات

تجارت گردان | از خبر آزادی یک فعال سیاسی تا ردپای پول‌های کثیف در انتخابات

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرآنلاین، سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خبری امروز خود با اشاره به گام دوم انقلاب گفت: طبق این سند ما بنا به رهنمود مقام معظم رهبری به دنبال ساختن ایرانی قوی هستیم. لذا باید قوه قضاییه، دولت و مجلسی قوی داشت. همچنین نیروهای مسلح قوی، فرهنگ قوی، دانشگاه قوی و اقتصادی قوی داشته باشیم. ما هم در نظر داریم قوه قضاییه ای قوی بسازیم که شاخصه هایی مانند صلابت و اقتدار، تامین امنیت و عدالت برای جامعه، حفظ حرمت و کرامت انسان، سلامت درون قوه ای و برخورداری از اعتماد و حمایت مردم است.

غلامحسین اسماعیلی در ادامه گفت: در این مسیر اقدام قوه قضاییه در حال مردمی شدن است. در این مسیر، تدوین دستورالعمل همکاری نهادهای مردمی با قوه قضاییه که روز گذشته برگزار شد و حضور ریاست قوه قضاییه و اعضای شورای عالی قوه در مراسم اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مردمی ترین قهرمان ملی و بین المللی عصر حاضر، دیدار ریاست قوه با خانواده های متدین، انقلابی و مظلوم جان باختگان مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی در کرمان، بازدید جمعه گذشته ریاست قوه و هیات همراه از زندان زنان در قرچک، سفرهای متعدد مسئولان عالی قوه قضاییه به استانها و شنیدن حرف مردم در ملاقاتهای مردمی از صیادان بوشهری تا کارگران گمرک و افراد و اشخاص مختلفی که در دیدار اقشار گوناگون با ریاست قوه حضور پیدا می کنند، ۲۰ ساعت کار مستمر در یک سفر استانی در بوشهر، آغاز برنامه سفر از ۵ صبح تا یک بامداد فردا بدون توقف و استراحت، همه اینها نمونه هایی از فرآیند تقویت و توسعه مردمی شدن قوه قضاییه است. مردمی بودن برای ما شعار نیست و در عمل اثبات می کنیم خدمتگزار آنها هستیم.

بازگشت هزاران میلیارد تومان به بیت المال
اسماعیلی درباره اقدامات قوه قضاییه درباره مسایل اقتصادی گفت: در روزهای اخیر با تلاشهای دادگستری کل استان اردبیل شاهد فعال سازی کارخانه آرتاکابل اردبیل بودیم. این کارخانه که تعطیل شده بود با حمایت کمیته حمایت از سرمایه گذاری به چرخه تولید بازگشت و علاوه بر کارگران سابق، تعدادی از زندانیان رای باز هم مشغول به کار شدند. این سومین کارخانه اردبیل است که با مداخله دادگستری به چرخه تولید بازمی گردد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: همچنین گروه صنعتی ایران ترانسکو دچار مشکلاتی بود که با ورود قوه قضاییه و دادسرای عمومی و انقلاب تهران، مشخص شد خریدار این مجموعه از سازمان خصوصی سازی، اهلیت لازم را نداشته و کلیه وجوه پرداختی را از تسهیلات بانکی و شرکت کارگزاری آراد ایرانیان که وجوه آن متعلق به مردم بود تامین کرده، نه تنها اقساط تسهیلات را پرداخت نکرده بلکه میلیون تومان از حساب شرکت خارج کرده بود که فرد خاطی بازداشت شد. با همراهی مدیران سازمان خصوصی سازی، قرارداد واگذاری فسخ شد و مقرر شد این شرکت از طریق بورس به خریداران واگذار شود. در این اقدام حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بیت المال برگشت.
او ادامه داد: در خراسان رضوی، اعضای کمیسیون حمایت قضایی از تولید و سرمایه گذاری از ۵۹۹ واحد صنعتی بازدید کردند و ۲۲۸ واحد صنعتی دچار اشکال و اختلال بود که با حمایت این مجموعه، مشکلات آنها برطرف شد و از تعطیلی شان جلوگیری به عمل آمد. در این استان ۱۰۴۴ مصوبه در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی داشتیم.

محکومیت مفسدان اقتصادی ادامه دارد
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه سخنانش به بیان آمار برخورد با مفاسد اقتصادی در دادگاه ها پرداخت و توضیح داد: در حد فاصل نشست قبلی سخنگویی تا امروز بیش از ۵۰ نفر از مفسدان اقتصادی محکومیت قطعی حاصل کرده اند. اگر بخواهیم لیست آنها را قرائت کنم وقت زیادی می گیرد و همین امروز فهرست تمامی آنها منتشر می شود. برخی از مصادیق این محکومان عبارتند از:
حمیدرضا مرادی به جرم اخلال در نظام ارزی به صورت عمده به تحمل ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، رد ۱۰۸۹۰۰۰ یورو در حق بانک ملت و ۷۹۲ هزار یورو به بانک سپه و جزای نقدی به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان محمد نایینی تهرانی فرزند ابراهیم، جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی، ۱۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، رد یک میلیون و ۸۹ هزار یورو به بانک رفاه و ۷۹۲ هزار یورو به بانک سپه و جزای نقدی به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان امیرخسرو علایی، جرم اخلال در نظام ارزی، ۱۰ سال حبس، شلاق و رد مال سعید علیزاده، مشارکت در اخلال در نظام ارزی، ۱۰ سال حبس، شلاق و رد مال.
وی افزود: مرتضی فلاح اشتری فرزند احمد، جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی به صورت عمدی و اعتبارسازی و جابجایی وجوه شرکت میعادسازان، دو فقره ۲۰ سال حبس، شلاق، ردمال و جزای نقدی
مهرداد داوودی فرزند عباس، مشارکت در نظام ارزی، ۱۰ سال حبس، ممنوعیت از قبول سمت مدیرعامل ،رحیم تبریزی میان دوآب، مدیرعامل پارس بهین پالایش نفت قشم، جرم مشارکت در نظام ارزی، ۱۲ سال حبس، ۱۰ میلیارد تومان جزای مالی و محرومیت از مشاغل دولتی، مهرداد صفری فرزند غلامعلی، جرم اخلال در نظام ارزی، ۱۲ سال حبس، ضبط ۱۲۸۰ میلیارد ریال به عنوان جزای نقدی، حمید عبادی کجانی فرزند حبیب الله، جرم معاونت در اخلال نظام ارزی، ۸ سال حبس، ضبط ۲۰ میلیون لیر ترکیه و محرومیت از برخی مشاغل.
اسماعیلی گفت: این فهرست طولانی است و ما از مبارزه با مفسدان کوتاه نمی آییم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.