×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳ خرداد , ۱۴۰۳
از سوی رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام شد / گزارش کارگروه کمیته فرش دستباف در ۲۶ استان کشور طی سال ۱۳۹۹

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، کارگروه و کمیته فرش دستباف استان مستمراً با هدف برنامه ریزی و اجرای سیاست های کلان ملی در حوزه فرش دستباف استانی، با هماهنگی استانداران و سازمان صمت استان ها انجام شد.
وی افزود: این کارگروه با موافقت وزیر کشور و ابلاغ معاونت محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ی وزارت کشور، به ریاست استاندار و عضویت دستگاه های مرتبط استانی در پی ابلاغ وزیر کشور و به درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام تشکیل شده است.
رافع ادامه داد: تشکیل این کارگروه در پی درخواست مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت از وزیر کشور انجام شده است و وظیفه ی هدایت، حمایت، برنامه ریزی و اجرای سیاست های کلان فرش در استان ها را برعهده داشته و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دبیرخانه ی کارگروه می باشد.
رافع اضافه کرد: ارتقا و بهبود زنجیره ارزش فرش دستباف به‌ویژه در تامین مواد اولیه، حمایت از زنجیره تامین، توسعه زیرساخت‌های صادراتی، تخصیص تسهیلات معیشتی و بیمه روستایی قالی بافان، جذب اعتبار آموزشی از محل اعتبارات فرهنگی بخشداری ها، همکاری با دیگر نهادها و سازمان در خصوص تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، فعال سازی تعاونی های فرش دستباف، تسهیلات معیشتی، فنی و اعتباری، انجام هماهنگی های لازم در جهت برگزاری نمایشگاه تخصصی فرش دستباف استان، از مهم ترین محورهایی بود که در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کاظمی گورجی مدیر آموزش معاونت تحقیقات و آموزش مرکز ملی فرش ایران در این خصوص گفت از ۳۲ استان، گزارش دریافتی از ۲۸ استان، ۲۳ استان مجموعاً ۱۸۲  جلسه و نشست کارگروه فرش دستباف در سطح استانی و شهرستان ها برگزار شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.