×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | از مذاکرات فوتبالی استقلال در پلی‌آف تا بازگشت هیجان‌انگیز پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) در آستانه آغاز معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن در گزارش خود از نبردهای غرب آسیا نوشت: مدافع عنوان قهرمانی در دبی به میدان می‌رود و در حالی که همه چیز در غرب آسیا با شتاب پیش می‌رود، ۲ تازه وارد نخستین حضور خود را در مرحله گروهی تجربه خواهند کرد.

گروه اول

لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه فرانسو حریری در اربیل می‌رسد؛ جایی که الشرطه عراق میزبان استقلال ایران است. عراقی‌ها در فوتبال آسیا تاریخ غرورانگیزی دارند و در سال ۱۹۷۱ به فینال جام باشگاه‌های آسیا رسیده‌اند.

در حالی که الشرطه بلیت مرحله گروهی خود در این دوره را با قهرمانی در لیگ داخلی رزرو کرد، استقلال باید در مستطیل سبز در ۲ دیدار پلی آف با رقبای خود مذاکره می‌کرد که البته مذاکرات فوتبالی خود را خیلی شیک برگزار و الکویت را با نتیجه سه بر صفر و الریان قطر را در دوحه پنج بر صفر منهدم کرد و راهی مرحله گروهی شد.

دومین دیدار گروه اول مسابقات ۲ تیمی را روبروی یکدیگر قرار می‌دهد که در دوره قبلی در مرحله یک هشتم حذف شده بودند. الاهلی عربستان در حالی به ابوظبی سفر می‌کند که ششمین حضور متوالی خود را در این تورنمنت تجربه می‌کند و از این حیث رکورددار است.

الوحده میزان آنها است و در ایده‌آل ترین فرم خود به سر می‌برد و برای چهارمین سال متوالی لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند.

گروه دوم

مدافع عنوان قهرمانی در جدالی که نویدبخش مبارزه‌ای جذاب است، در ورزشگاه الوصل نقش میزبان را برای شهرخودرو ایران بازی خواهد کرد.

نماینده ایران به لطف ۲ پیروزی مقابل الرفاع بحرین و السیلسه قطر در پلی‌آف، راه خود را به مرحله گروهی باز کرد.

الهلال پس از فتح عنوان قهرمانی، قدرتمندتر از قبل و با صدرنشینی در لیگ برتر عربستان، امیدوار است تا دفاع از عنوان قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان با موفقیت و در قامت یک قهرمان آغاز کند.

گروه سوم

افتتاحیه مرحله گروهی لیگ قهرمانان در گروه سوم تکرار نبرد یک چهارم سال ۲۰۱۸ است؛ جایی که الدحیل قطر و پرسپولیس ایران به عنوان ۲ غول آسیایی در دوحه با یکدیگر سرشاخ می‌شوند.

۲ سال پیش این پرسپولیس بود که سربلند از زمین مسابقه بیرون آمد و تا فینال نیز پیش رفت اما کاشیما آنتلرز ژاپن تیم ایرانی را شکست داد اما این بار با توجه به چندین تغییر در ترکیب ۲ تیم از جمله تغییرات در کادر فنی، نبرد برجسته این ۲ تیم رنگ و بوی تازه ای خواهد داشت.

تجارت گردان | از مذاکرات فوتبالی استقلال در پلی‌آف تا بازگشت هیجان‌انگیز پرسپولیس

در دیگر دیدار این گروه، الشارجه پس از قهرمانی غیرمنتظره در فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ در لیگ امارات، پس از سال ۲۰۰۴ نخستین حضور خود را در لیگ قهرمانان تجربه می‌کند؛ آنها در سال ۲۰۱۱ از حضور در این تورنمنت انصراف دادند.

الشارجه در آخرین حضور خود در لیگ قهرمانان، در مرحله گروهی صدرنشین شد و در یک چهارم توسط سئونگنام از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

شارجه کار خود را در این دوره در خانه و مقابل یکی دیگر از قدرت‌های نوظهور منطقه غرب آسیا یعنی التعاون عربستان آغاز خواهد کرد.

التعاون برای نخستین بار پس از کسب عنوان چهارمی در لیگ داخلی، در سال ۲۰۱۷ راهی لیگ قهرمانان شد و تنها ماجراجویی آنان با عنوان سومی گروه و حذف از مرحله گروهی به پایان رسید.

گروه چهارم

تنها گروه منطقه غرب آسیا که ۲ قهرمان پیشین لیگ قهرمانان را در دل خود جای داده، گروه چهارم است؛ العین قهرمان فصل ۲۰۰۲ – ۲۰۰۳ میزبان سپاهان ایران است و در جایی دیگر السد قهرمان سال ۲۰۱۱ برای مصاف با النصر عربستان به ریاض سفر می‌کند.

العین در گاردن سیتی، به دنبال فراموش کردن خاطرات تلخ سال ۲۰۱۹ است؛ زمانی که آنها بدون حتی یک پیروزی قعرنشین گروه شدند. پس از این تلخی، آنها تیم خود را با اضافه کردن بازیکنان بین المللی همچون کوجو لابا توگویی و البته استخدام «پدرو امانوئل» سرمربی پیشین التعاون تقویت کرده اند.

نبرد ریاض نیز تکرار دیدار رفت یک چهارم سال گذشته است؛ جایی که النصر ۲ بر یک السد را شکست داد اما این شاگردان ژاوی هرناندز بودند که با برتری سه بر یک در دیدار برگشت راهی نیمه نهایی شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.