×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
از کارگران نمونه شرکت ملی صنایع مس ایران تجلیل شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این مراسم که عصر روز شنبه ۱۰ اردیبهشت در محل سالن کنفرانس معاونت بهره‌برداری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد، با تبریک روز جهانی کارگر و عید سعید فطر، اظهار کرد: نامگذاری روز جهانی کارگر که شاید از یک قرن قبل آغاز شده عظمت فرهنگ اسلامی ما را نشان می دهد که در ۱۴ قرن قبل پیامبر(ص) و ائمه ما نسبت به مقام رفیع کارگر در جملات قصار و احادیث متعددی اشاره کرده اند که مهمترین و معروفترین آن اینکه پیامبر اکرم(ص) بوسه بر دست کارگر را مبنای کار و تفکر خودشان بنا نهادند و این حدیث شریف که کسی که برای روزی حلال زن و بچه اش تلاش می کند مانند مجاهد فی سبیل الله است.

مهندس حسین احمدی بیان کرد: در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و شرکت ملی صنایع مس ایران با تلاش و همراهی همکاران سال ۱۴۰۰ را علیرغم تمامی مشکلات و شرایط خاص اقتصادی و تحریم؛ توانستیم به موفقیت دست پیدا کنیم و کارنامه خوبی را رقم زدیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال از سوی رهبر انقلاب، سعی می کنیم اهمیت حوزه تولید را مانند سال قبل لحاظ کنیم و رکوردهایی را در تولید به ثبت برسانیم تا باعث برکت برای شرکت مس و افتخار برای نظام باشد و در سایه همدلی همکاران تلاشگر شرکت این موضوع را محقق کنیم. همچنین با تلاش مضاعف به جوامع پیرامون خدمات خود را ارائه کنیم و ذینفعان ما نیز از این خدمات بهره مند شوند.

حسین محمودی مدیر مجتمع مس شهربابک هم در این آئین ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر اظهار کرد: کارگران بخش صنعت مس ایران از هیچ تلاشی در حوزه تولید دریغ نمی کنند.

وی افزود: امیدواریم امسال با همت همه تلاشگران صنعت مس برنامه تولید را محقق کنیم و این صنعت اقتصادی و ارزآو کشور را به جایگاه خوبی برسانیم.

در ادامه این نشست مدیر مجتمع مس سونگون (آذربایجان) هم روز جهانی کارگر را تبریک گفت و اظهار کرد: اگر در صنعت مس ایران پیشرفتی وجود دارد با همت و تلاش کارگران، مهندسان و مدیران است که سالها در مجتمع های مس مشغول به فعالیت هستند.

مهندس جهانگیر رضوی افزود: سال گذشته با وجود بحران کرونا و تحریم، شرایط سخت و دشواری داشتیم و اگر به موفقیتی رسیده ایم مرهون تلاش فعالین، مهندسان و کارگران بوده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز رکوردهای جدیدی در حوزه صنعت مس ایجاد شود در این راستا باید همه تلاش کنند تا به اهداف شرکت ملی صنایع مس ایران دست یابیم.

مهندس رضوی خاطرنشان کرد: در مس سونگون تلاش می کنیم که تمام شرایطی که برای توسعه ها و بسترهای جدید داریم به این اهداف برسیم و از کاگران بی ادعا که تحت هر شرایطی تلاش می کنند قدردانی می کنم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان نیز در این آئین با تبریک هفته کار و کارگر به ویژه کارگران حوزه مس اظهارکرد: تنها چیزی که اداره کار را با چالش مواجه می کند حوادث مرتبط با کار است.

علی باقریان افزود: امیدوارم ایمنی در این صنعت جدی گرفته شود و کارگران با سلامتی کامل به محل کار بروند و با سلامتی به آغوش خانواده خود بازگردند.

انتخاب ۵۵ نفر کارگر نمونه در سه مجتمع مس کشور

دبیر انتخاب کارگران نمونه و معاون منابع انسانی شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این آئین با ارائه گزارشی از نحوه انتخاب کارگران نمونه، گفت: روز جهانی کار و کارگر برای شرکت مس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مهندس محراب احمدیان افزود: به ازای هر ۲۰۰ نفر یک نفر کارگر نمونه را انتخاب کردیم و در مجموع ۵۵ نفر در مجتمع های مس به عنوان کارگر نمونه معرفی شدند که به ترتیب شامل ۱۲ نفر در مجتمع مس شهربابک، ۳۶ کارگر در مجتمع مس سرچشمه و ۷ کارگر هم در مجتمع مس سونگون آذربایجان است.

وی جانفشانی کارگران در دوران کرونا را قابل ستایش دانست و افزود: کارگران با مجاهدت اجازه ندادند خللی در امر تولید بوجود آید.

احمدیان بیان کرد: برای حفظ رکورد تولید، در خط تولید دغدغه زیادی وجود داشت تا در دوران کرونا این رکورد را بتوانند حفظ کنند لذا تلاشی که تمام کارگران، مهندسان و مدیران انجام دادند اثرگذار بود.

سند افتخار و ایثار، در جبهه اقتصادی به نام کارگران زده شده است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این نشست که بصورت ویدئو کنفرانس حضور داشت، همت بلند کارگران را منجر به ایجاد کارنامه درخشان در صنعت مس دانست و گفت: افتخار می کنیم که به عنوان یک کارگر در خدمت مردم هستیم.

دکتر علی رستمی افزود: کارگران در شرایط سرما، گرما، آلودگی، فشار کار و دیگر مسایل در امر تولید پای کار هستند و مایه مباهات است که این سند افتخار و ایثار، در جبهه اقتصادی به نام کارگران زده شده است.

رستمی تصریح کرد: امروز شرایط و قانون کار در دنیا و در کشورمان به مطلوب ترین شکل خود اجرا می شود و حقوق کارگران به رسمیت شناخته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از مدیران شرکت مس به دلیل فراهم آوردن شرایط پرداخت حقوق کارگران در حد بضاعت شرکت، قدردانی کرد و ادامه داد: اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید در راستای بهبود وضعیت زندگی کارگران و همکاران در شرکت مس تلاش کرد.

رستمی با ابراز این عقیده که هر چه خانواده آبادتر باشد بهره وری شرکت مس بالاتر خواهد بود تصریح کرد: یک مدیر باید دارای سه مهارت ادراکی، فنی و انسانی باشد و در بین این سه، مهمترین مهارت که همه ما باید داشته باشیم مهارت کار کردن با انسان ها است که بسیار اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید به حقوق نیروی انسانی ارج نهیم همچنین سلامت کارگران برای موضوعی است که بسیار مهم است و باید محیط کار ایمن برای آنها فراهم کرد، لذا همکاران ما باید بدون دغدغه پس از ساعت کاری با روحیه پر از انرژی و انگیزه به منزل برود که در این زمینه حوزه ایمنی هر چه سرمایه گذاری نیاز داشته باشد باید در اختیار قرار داد.

رستمی بیان کرد: در یک ماه اخیر با آمار خیره کننده در آمار تولید، فروش، صادرات روبرو بودیم که حاصل تلاش تک تک کارگران و مدیران بوده است.

وی گفت: امیدواریم در سال جاری با اطاعت از فرامین و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی با بهترین شکل تولید در صنعت مس را به سرانجام نیک برسانیم.

رستمی افزود: در تلاش هستیم طرح های عقب مانده در حوزه مس را تکمیل و طرح های توسعه ای را نیز با قوت دنبال و اجرا خواهیم کرد و عقب ماندگی های تاریخی شرکت مس در فاصله زمانی سه چهار ساله شرکت مس را به رتبه های خیلی خوبی که مورد انتظار جامعه است برسانیم و قلب رهبر انقلاب را خوشحال کنیم و از ایشان خواهش کنیم دوباره از صنعت مس بازدید داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: توسعه های پایین دستی حوزه صنایع مس را نیز دبنال می کنیم؛ علاوه بر صنایع مفتول سازی، بحث هایتک نیز دنبال می کنیم تا از خام فروشی مس در شرکت جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران دارای بیش از ۱۸ میلیارد تن ذخایر معدنی است و رتبه پنجم دنیا را از ان خود کرده است و باید تلاش کنیم رتبه تولید را نیز به همین رتبه برسانیم.

در پایان این مراسم از کارگران نمونه مجتمع مس سرچشمه، شهربابک و سونگون تجلیل شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.