×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۴ مرداد , ۱۴۰۳
استراتژی های آتیه فولاد سنگان جهت تولید پایدار و مدیریت افزایش قیمت ها در سال جاری

 امیر رضازاده مدیرعامل آتیه فولاد سنگان اظهار داشت: تأمین راد کروم ۲ از تأمین کنندگان، با کیفیت و قیمت مناسب و افزایش کیفیت پودر بنتونیت از اصلی ترین اهداف مجموعه سنگان است. ضمن اینکه خرید سایر معادن بنتوینت به منظور کاهش بهای تولید و پایداری مواد اولیه و همچنین بهینه سازی خطوط تولید و افزایش راندمان را نیز در برنامه های آتی مجموعه داریم.

فروش ۶۸ هزار تن پودر بنتونیت در سال ۱۴۰۲

داده های آماری منتشر شده از سوی شرکت آتیه فولاد سنگان نشان می دهد: در سال گذشته این مجموعه اقدام به برگزاری بیش از ۱۵ مناقصه و استعلام جهت انجام فعالیت های سال ۱۴۰۲ کرده است. ضمن اینکه در حوزه فروش محصولات نیز میزان فروش پودر بنتونیت این مجموعه در سال ۱۴۰۲ میزان ۶۸ هزار تن بوده است. میزان فروش گلوله های فلزی آسیاب این شرکت نیز در سال گذشته ۱۶۵۰ تن بود.

در بخش دیگری از گزارش عملکرد سال گذشته مجموعه فولاد آتیه سنگان، قرارداد فروش پودر بنتونیت با شرکت فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲ می باشد و در این گزارش اعلام شده است که برای ارسال ماهانه حدود ۱۲۰۰ تن پودر بنتونیت به شرکتهای منطقه سنگان مذاکره و تواتق صورت گرفته است.

از سوی دیگر در حالی که به گفته مدیرعامل آتیه فولاد سنگان، بخشی از فعالیت های اصلی این شرکت تولید گلوله های فلزی آسیا به سه خط برای سایز های ۲۵- ۴۰- ۶۰- ۸۰- ۱۲۵ به ظرفیت قابل دسترسی ۱۵ هزار تن در سال در یک شیفت کاری عمده مورد مصرف در واحد های کنسانتره سازی است، در گزارش عملکرد این مجموعه عنوان شده است که در سال گذشته جهت تامین گلوله فلزی مصرفی با شرکت های منطقه بازاریابی انجام داده اند و به توافقاتی نیز رسیده اند. این در شرایطی است که شرکت آتیه فولاد سنگان جهت تولید پایدار و مدیریت افزایش قیمت ها در سال جاری ( ۱۴۰۳)، به میزان ۷۴۰۰ تن راد آلیاژی کروم ۲ خریداری کرده است

خرید و تامین قطعات یدکی سالانه؛ راهکار آتیه فولاد سنگان برای پیشگیری از توقف خط تولید

علاوه بر موارد نامبرده، دکتر امیر رضازاده مدیرعامل این شرکت در گفتگو با بازار با اشاره به تنظیم تعداد ۱۰ قرارداد بابت پیمانکاران و خرید قطعات یدکی افزود: از دیگر اقدامات اساسی ما در سال قبل خرید و تامین قطعات یدکی سالانه جهت عدم توقف خط تولید و خرید و تامین خرید های اضطراری در کوتاه ترین زمان ممکن و عدم توقف خط تولید بود.

رضازاده افزود: به این ترتیب و با توجه به تمرکز خرید قطعات یدکی جهت عدم توقف خط تولید و نیاز به انبار جداگانه منجر به درخواست احداث و تجهیز انبار در اوایل سال ۱۴۰۲ گردید. ضمن اینکه بر انبار قطعات یدکی شرکت در محل کارخانه گلوله و تجهیز آن متمرکز شدیم.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر رویه شرکت در خرید قطعات یدکی، احداث کارخانه گلوله و خرید مواد اولیه و قطعات یدکی مورد نیاز درخواست خرید سیستم انبار صادر و در سال ۱۴۰۱ خریداری و مورد استفاده قرار گرفت.

استخراج ۷۶۶۰۰ تن کلوخه بنتونیت از معدن در سال ۱۴۰۲

مدیر عامل آتیه فولاد سنگان همچنین در خصوص اصلی ترین فعالیت های امور معدنی مجموعه در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته ۷۶۶۰۰ تن کلوخه بنتونیت از معدن متعلق به این شرکت استخراج شد و ۵۶۶۰۰ تن ماده معدنی به محل دپو شرکت حمل و۲۰ هزار تن در محل معدن دپو گردید.

وی همچنین افزود: با پیگیری اصلاح پروانه بهره برداری توانستیم تُناژ برداشت سالانه را به میزان ۵۰ هزار تن در سال افزایش بدهیم.

رضازاده در پایان در خصوص پروژه های در جریان و تکمیل شده در سال ۱۴۰۲ بر «پروژه برق رسانی به معدن نقاره خانه و نظارت بر اجرای پروژه، بهینه سازی سیستم DCS و مانیتورینگ کارخانه بنتونیت، اجرای سیستم اضافه کردن مکانیزه کربنات سدیم به بنتیونت، راه اندازی پروژه بارگیری کانتینری گندله، استارت پروژه و نظارت بر اجرای شبکه گاز رسانی داخل سایت و مستقل شدن از شبکه گاز رسانی فولاد و شروع پروژه افزایش دیماند قسمت والس و نظارت بر اجرای پروژه» و احداث خط جدید تولید گلوله فلزی آسیاب سایز ۲۵ تاکید کرد.

گفتنی است شرکت صنعتی معدنی آتیه فولاد سنگان (سهامی خاص) در تاریخ ۱۱/۰۲/۱۳۹۸ در اداره ثبت شرکت‌ های شهرستان خواف به ثبت و در شهریور ماه سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسیده است و فعالیت اصلی شرکت شامل «تولید پودر میکرونیزه بنتونیت با دوخط تولید به ظرفیت قابل دسترس سالانه ۷۵،۰۰۰ تن مورد مصرف در واحدهای گندله سازی و تولید گلوله های فلزی آسیا به سه خط برای سایز های ۲۵- ۴۰- ۶۰- ۸۰- ۱۲۵ به ظرفیت قابل دسترسی ۱۵ هزار تن در سال در یک شیفت کاری عمده مورد مصرف در واحد های کنسانتره سازی » می شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.