×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو برای توسعه اقتصادی

به گزارش تجارت گردان ، حاکم ممکان نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس دوازدهم در حاشیه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه منطقه تأکید کرد و گفت : مناطق آزاد نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند ؛ در این میان منطقه آزاد ماکو دارای پتانسیل‌های بالقوه‌ای است که هنوز به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.
وی با بیان این موضوع ، اظهار داشت : با همکاری مقامات استانی و تنظیم قوانین مناسب توانسته ایم مشکلات منطقه را شناسایی کرده و با تنظیم قوانین مناسب در راستای حل آن ها گام برداریم .
نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس دوازدهم برگزاری نمایشگاه های نظیر اکسپو۲۰۲۴ را بستر مناسبی برای همکاری با سرمایه گذاران منطقه ای دانست و گفت : تعامل و معرفی توانمندی های صادراتی در نمایشگاه ها می تواند به رشد مناطق آزاد ، اشتغال زایی ، ارز آوری کمک کند ؛ البته تحقق این موضوع ممکن نیست مگر با رفع موانع بروکراسی و قوانین دست و پاگیر.
وی همچنین به اهمیت مشارکت مردم در توسعه کشور اشاره کرد و گفت : این مشارکت می‌تواند در نمایشگاه‌ها و از طریق تعامل با سرمایه‌گذاران به توسعه منطقه کمک کند.
ممکان در پایان به مشکلات حمل و نقل در منطقه اشاره کرد و گفت : بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی باید در اولویت قرار گیرد تا بتوان به توسعه پایدار و جذب توریسم کمک کرد. وی تأکید کرد : حل این مشکلات می‌تواند به تحقق پتانسیل‌های منطقه آزاد ماکو کمک کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.