×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
استفاده ظرفیت‌های خالی صنایع در کشور، افزایش تولید را به همراه دارد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، مدیرعامل ساتا در این نشست با اشاره به وضعیت موجود اقتصادی کشور گفت: مدیران صنایع بزرگ بایستی واقعیت شرایط اقتصادی کشور را درک کنند و با پشتکار و همت برای ثروت سازی مجموعه‌های خود طرح و برنامه‌ریزی داشته باشند.

دکتر سید مجید ابن‌الرضا با تأکید بر این موضوع که برای ثروت سازی باید به منابع درآمدزا توجه کرد، ادامه داد: یکی از روش‌های ثروت سازی ورود به بحث دانش‌بنیان است که خوشبختانه شرکت فولاد آلیاژی به این سمت حرکت کرده و انتظار می‌رود این مسیر با سرعت بیشتر ادامه پیدا کند.

مدیرعامل ساتا استفاده از ظرفیت‌های خالی موجود در کشور را باعث افزایش طرفیت تولید دانست و گفت: استفاده پارک‌های علم و فناوری یکی از این ظرفیت‌های موجود در کشور است که به صنایع موجود کمک می‌کند تا به سمت صنعت‌ دانش بنیان پیش بروند که همین موضوع باعث افزایش تولید و کمک به چرخه اقتصاد کشور می‌شود.

توجه به صنایع پایین‌دستی

سردار ابن‌الرضا با تأکید بر اینکه در سال رشد تولید باید برای رفع موانع تولید اقدام کنیم افزود: پیگیری برای اجرای طرح‌های توسعه شرکت فولاد آلیاژی از ضروریات است؛ و باید تمرکز طرح‌های توسعه‌ای مجموعه هم بر روی صنایع بالادستی و هم پایین‌دستی باشد.

این مقام مسئول به این موضوع نیز اشاره کرد که متأسفانه سیاست‌گذاری در کشور بر روی حوزه معادن و صنایع وابسته به معدن کمتر مورد توجه قرار گرفته است و بهتر است که برای سرمایه‌گذاری و ثروت‌اندوزی بر روی معادن تمرکز بیشتری  شود.

کارهای سخت را انجام دهید

مدیرعامل ساتا در ادامه صحبت‌های خود به طرح تحول‌سازمانی و تأثیر آن بر روند روبه‌رشد یک سازمان اشاره و بر این موضوع نیز تأکید کرد که طرح تحول‌سازمانی طراحی شده در مسیر صحیح قرار گیرد و در طول روند کار توسط مدیریت مجموعه مورد پایش قرار گیرد و نکات مثبت آن تقویت شود.

سردار ابن‌رضا افتتاح و راه‌اندازی پروژه یزد یک را یک اتفاق بزرگ در مجموعه فولاد آلیاژی ایران دانست و گفت: موتور تحول‌سازمانی و مسیر آن مبتنی بر انجام کارهای سخت است چرا که برای داشتن یک سازمان موفق بایستی به دنبال انجام کارهای سخت بود و مدیران صنعتی نیز باید تلاش کنند تا در صنعت فولاد کارها و طرح‌های سخت را جدی بگیرند.

وی افتتاح یزد یک را نیز یکی از مصادیق کارهای سخت دانست که در این شرکت انجام شده است.

نیروی انسانی هر سازمانی، سرمایه هستند

این مقام مسئول مدیران صنعتی را تشویق به عاقبت‌به‌خیری کرد و ادامه داد که خیر انسان در عمل صالح است و یکی از راه‌های عاقبت‌به‌خیری تفکر و اندیشه است چرا که انسان هایی که اهل فکر و اندیشه هستند به عاقبت خیری می‌رسند و خدمت به مردم نیز ما را در مسیر عاقبت‌به‌خیری قرار می‌دهد.

سردار ابن‌الرضا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این مطلب که تنها حجم نیروی انسانی به ما کمک نمی‌کند، خاطرنشان کرد: مجموعه‌های بزرگ بهتر است که بر روی کیفیت نیروهای خود تمرکز داشته و برای رشد و افزایش ارزش‌افزوده مجموعه بر روی پرورش مهارت‌ها، تقویت استعدادها و توانمندی‌های نیروهای خود سرمایه‌گذاری کنند و همین موضوع باعث ایجاد تحول‌های بزرگ در یک مجموعه می‌شود.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران؛

با بهره وری حتی بدون سرمایه گذاری می توان به رشد اقتصادی رسید

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز در این دیدار ضمن خوش آمد گویی به مدیرعامل ساتا به اهمیت بهره‌وری در صنعت اشاره داشت و گفت: پاشنه آشیل اقتصاد کشور در حال حاضر بهره‌وری است که اگر به این امر توجه شود می‌توان بدون سرمایه‌گذاری‌های کلان نیز به رشد اقتصادی دست‌یافت.

مهندس محمد کمال‌زاده در ادامه صحبت‌های خود بر این موضوع تأکید کرده عدم توجه به مبحث بهره‌وری در صنعت فولاد باعث شده است که قیمت تمام‌شده تولیدات فولادی ما با قیمت تمام شده تولیدات جهانی فاصله بسیار داشته و ادامه داد: عدم توجه به بهره‌وری در حضور رقبای قدرتمند جهانی در بازار فولاد باعث شده است که تجارت در زمینه صادرات این محصول بسیار سخت باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران چالش اصلی پیشروی کشور را عدم توجه کافی به موضوع بهره‌وری دانست و گفت: هر صنعت برای رشد خود هم نیاز به سرمایه‌گذاری جدید و افزایش سرمایه دارد و هم اینکه بتواند از منابع در اختیار خود استفاده بهره‌ورتر و مطلوب‌تر داشته باشد.

توجه فولاد آلیاژی به حوزه دانش‌بنیان

مهندس محمد کمال‌زاده در ادامه تصریح کرد: دیدگاه ما به‌عنوان صنعت نسبت به حوزه دانش‌بنیان، خاص است و ما اگر بخواهیم در حوزه صنعتی مثل فولاد در دنیا سرآمد باشیم راهی به جز ورود به حوزه دانش نداریم.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران  همچنین به ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم بر اساس این قانون همکاری خوبی با دانشگاه یزد داشته باشیم و با شکل‌گیری یک مدل اقتصادی مناسب در راستای توانمندسازی نیروی انسانی تلاش کنیم و باعث نگهداشت نیروهای ارزشمند در استان مان باشیم.

مدیر عامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر؛

لزوم تغییر نگاه فولادسازی سنتی به فولادهای با ارزش افزوده بالا

مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر نیز به رابطه بین توسعه‌یافتگی یک کشور و تولید فولادهای خاص اشاره کرد و گفت: امروز در حالی سهم فولادهای آلیاژی بین ۲ تا ۳ درصد تولید فولاد کشورمان است که این سهم در ژاپن به ۱۳ درصد رسیده است و درکل، هرچه فولادسازی‌ها توسعه‌یافته‌تر می‌شود، سهم فولادهای خاص، سبک‌تر و آلیاژی در آن کشورها بیشتر می‌شود.

دکتر سید ابوتراب فاضل در ادامه با تأکید بر لزوم تغییر نگاه فولادسازی سنتی کشور به سمت فولادهای پیشرفته باارزش افزوده بالا افزود: اگر بخواهیم موج‌های مختلف را در تولید فولاد در ایران و جهان بررسی کنیم، با پارادایم‌های زمانی و دانشی مختلف مواجه می‌شویم.

اهمیت تولید فولادهای خاص

 سید ابوتراب فاضل بر این موضوع نیز تأکید داشت که پیشتاز تولید این نوع فولادها، شرکت فولاد آلیاژی ایران است هرچند در این چند سال اخیر بازیگران دیگری نیز وارد بازار شده‌اند ولی ویژگی فولاد آلیاژی در حجم تناژ ذوب نیست؛ بلکه ویژگی آن در تولید گرید باارزش افزوده بالاتر است

مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر ادامه داد: تولید با گرید های جدید و تولید فولاد خاص مهم است، چراکه تولید فولادهای خاص رابطه مستقیم با توسعه‌یافتگی دارد.

دکتر فاضل بازار هدف محصولات فولاد آلیاژی را محدود دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است در صادرات رکورد بزنیم؛ اما قیمت محصول صادراتی هم مهم است و باید سیاست‌گذاری بهتری بر روی قیمت‌گذاری محصولات انجام ‌شود و تلاش ما بیشتر بر روی گریدسازی و تولید فولادهای خاص و تولید فولاد باارزش اقتصاد بالاتر است.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران؛

اجرای طرح ها توسعه ای موجب افزایش تولی و اشتغال زایی در منطقه است

رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران در ابتدای این نشست ضمن خوش امدگویی به مهمانان گزارشی از تاریخچه شرکت فولاد آلیاژی ایران ارائه داد و گفت: این شرکت با پشتوانه قوی نیروی انسانی متخصص و تجربه بالای ۳۰ سال در حوزۀ تولید فولادهای آلیاژی توانسته به بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در خاورمیانه تبدیل شود.

عباسعلی منصوری آرانی ضمن اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد آلیاژی ایران، یادآور شد: پروژه تولید وایر و کلاف در قطرهای ۵.۵ تا ۲۶ میلی‌متر و با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن، اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۰۰ نفری را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین به پروژه یزد یک باهدف تولید ۷۰۰ هزار تن بیلت فولادهای مهندسی و آلیاژی اشاره کرد و گفت: این پروژه اشتغال‌زایی مستقیم بالغ بر ۵۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت و بدون شک اجرای طرح‌های توسعه‌ای مجموعه، علاوه بر افزایش تولید، منجر به رونق اشتغال‌زایی در منطقه و سودآوری هرچه بیشتر برای سهام‌داران شرکت خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.