×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
استفاده ۱۰ درصدی نیروهای پلیس راهور از دست افزارها/ قبض‌های دستی جریمه جمع‌آوری می‌شود

به گزارش تجارت گردان ، «سردار محمد حسین حمیدی» رییس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به میزان وسایل نقلیه‌ای که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، گفت: در حال حاضر در تهران حدود ۸ میلیون وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو داریم. همچنین ۱۲ میلیون جمعیت در تهران در حال تردد هستند که از این تعداد ۹ میلیون جمعیت ثابت تهران هستند و مابقی افراد جمعیت شناوری است که از اطراف تهران به صورت روزمره در سطح شهر تهران در تردد هستند و بخش عمده ای از ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی مربوط به جمعیت شناوری است که در سطح شهر تهران تردد می کنند. 

وی ادامه داد: خوشبختانه توانسته ایم علیرغم رشد جمعیت و افزایش تردد در سطح شهر تهران حوادث را  کاهش دهیم. این امر نشان دهنده این است که اقدامات ما در جهات مختلف موثر بوده است بیشتر این اقدامات نیز اقدامات ایجابی و اطلاع رسانی بوده است. با این اقدامات توانسته ایم هم تعداد تصادفات و هم فوتی های ناشی از تصادفات را در تهران کاهش دهیم و همچنین انضباط ترافیکی را در شهر نسبت به دهه های گذشته افزایش دهیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در چند ماه ابتدای سال جاری با هماهنگی خوبی که با شهرداری تهران داشتیم توانستیم ۷۶ نقطه حادثه خیز از نقاط حادثه خیزی که در تهران وجود دارد و از جمله نقاط کور بودند را اصلاح کنیم. یکی از این اقدامات آرام سازی شبکه معابر است. همچنین اقدامات مانند ایجاد زیرگذرها و پل های عابر پیاده باعث شده است تا بتوانیم ایمنی عابران پیاده را بیشتر کنیم.

سردار حمیدی همچنین با اشاره به مشکلات پارکینگ در شهر تهران گفت: در شهر تهران اگر همه شبکه معابر آن را پارکینگ کنیم بازهم پاسخگوی تقاضای پارکینگ در شهر تهران نیست. آیا منطقی است که ما تقاضای سفر ایجاد کنیم و بعد به خودروهایی که وارد می شوند جای پارک ندهیم و بعد توقع ایجاد نظم هم داشته باشیم. تقاضای پارکینگ باید مدیریت شود هزینه پارکینگ و سفر باید منطقی باشد و همچنین حمل و نقل عمومی نیز باید پاسخگو باشد تا اینها با هم همپوشانی داشته باشند. 

سردار حمیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل پارکینگ و حمل و نقل عمومی داریم، اما این دلیل نمی شود که وضع مان را بد تلقی کنیم. ما نسبت به دهه های گذشته وضعیت بسیار خوبی داریم، اما نسبت به ایده‌ال هایی که داریم همچنان فاصله داریم و تلاش می کنیم تا به این میزان برسیم.

وی با بیان اینکه پلیس بیشترین مطالبه انسان محور شدن شهر را دارد، ادامه داد: اکثر مدیران ما در شهرسازی خودرو محور بودند ساخت بزرگراه ها و تونل های روگذر و زیرگذر خوب است، اما تا زمانی که گره‌های ترافیکی را برطرف کند و بعد از آن که باعث تقاضای سفر شود برخلاف آن چیزی که میخواستیم می‌شود. برای اینکه شهر انسان محور داشته باشیم باید عرصه را بر خودروها تنگ کنیم، الان تمام عرصه ها را در اختیار خودرو قرار داده ایم. بنابراین باید در خصوص انسان محوری اقدامات جدی در شهر داشته باشیم. 

او همچنین درباره استفاده از دست افزارها گفت: درخصوص استفاده از دست افزارها در تهران در ابتدای راه هستیم. باید هم ترسیم کروکی ها را روی تبلت ببریم و همچنین در کل تهران قبض های دستی را جمع آوری کنیم و آن را به سامانه سپهر متصل کنیم. در حال حاضر در ابتدای راه هستیم اما اقدمات ما در حال اجرا است.

به گفته رییس پلیس راهور تهران بزرگ در حال حاضر ۱۰ درصد همکاران ما در سطح شهر تهران از دست افزارها استفاده می کنند، اما تلاش می کنیم تا چند ماه آینده صدرصد از این وسایل استفاده کنیم. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.