×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
استقبال مردم؛ نمایشگاه کتاب ۴۱ میلیارد و نیم در سه روز فروخت

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، چهارمین نشست خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی رمضانی قائم مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و مجید صحاف مدیر کمیته تبلیغات، ارتباطات رسانه‌ای و فضای مجازی نمایشگاه برگزار شد.

اینبار جلسه در سالن فعالیت‌های فرهنگی، روبه‌روی ورودی ۱۸ شبستان مصلی برگزار شد. رمضانی با بیان اینکه در این بخش از نمایشگاه رویدادهای هنری-فرهنگی برگزار خواهدشد، گفت: تصویرگران ایرانی در حال رقابت با تصویرگران دنیا هستند، حتی کشورهای همسایه و خلیج فارس تلاش می‌کنند با تصویرگران ایرانی رقابت کنند. باید توجه اشت که تصویرگری اقدامی فرعی نیست، بلکه هنری است که می‌تواند بر قلب مخاطب تاثیر بگذارد و کتاب را خریدنی و خواندنی کند و همچنین می‌تواند تاثیر عکس داشته‌باشد.

استقبال مردم؛ نمایشگاه کتاب ۴۱ میلیارد و نیم در سه روز فروخت

او با تاکید به اینکه برگزاری نشست خبری در یکی از بخش‌های جانبی نمایشگاه کتاب اقدامی موقت نیست، اعلام کرد: در باقی روزها در بخش‌های مختلف نمایشگاه نشست‌هایی برگزار خواهدشد، با این روش به معرفی بخش‌های مختلف نمایشگاه کمک می‌شود، زیرا نمایشگاه کتاب محدود به سالن شبستان نیست. باید برای فرهنگی شدن نمایشگاه به این مسائل بیشتر توجه کنیم.

نمایشگاه کتاب به چرخه اقتصادی کتاب کمک کرد

رمضانی در ارائه آمار فروش از بخش مجازی و حضوری تا شب گذشته ساعت ۱۲ روز گذشته اعلام کرد: مجموع فروش بخش حضوری و فیزیکی ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود، از این رقم بیش از ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بخش فیزیکی و ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بخش مجازی کتاب فروخته شده‌است.

او افزود: این آمار پس از کسر تخفیف است و رقم بیشتری وارد چرخه اقتصادی نشر شده است.

جانمایی‌ها برای کاهش ازدحام بود

رمضانی با تاکید بر اینکه هیچ کالایی جز کتاب و کالاهای در ارتباط با کتاب در نمایشگاه فروخته نخواهدشد، ادامه داد: درباره بازی‌های فکری در آیین‌نامه تصریح داریم که بازی فکری ملزم به کتاب باشد، اگر غیر از این باشد، تخلف است و مطابق گزارش هیات رسیدگی گزارش صادر خواهدشد.

او درباره چرایی جانمایی غرفه شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، بیرون از سالن شبستان، توضیح داد: جانمایی‌ها به صورتی انجام شده‌است که با وجود افزایش تعداد بازدیدکنندگان، از ازدحام جلوگیری شود. حتی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه که تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه بسیار بالا بود، در راهروها ازدحام نشد.

کارتخوان ۱۴۰۰ غرفه متصل به حساب ناشر است

قائم مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب درباره اقداماتی که توسط برخی از مسئولان غرفه برای واریز وجه کتاب به شماره کارتی غیر از دستگاه کارتخوان بانک عامل نمایشگاه، توضیح داد: مطابق آیین‌نامه استفاده از کارتخوان غیربانک صادرات تخلف است، برخی از ناشران که دیر به این دوره از نمایشگاه پیوستند با دریافت اجازه توانستند، راهی برای فروش پیدا کنند. از مجموع ۱۷۰۰ ناشری که در نمایشگاه مشغول به کار هستند، کارتخوان ۱۴۰۰ غرفه متصل به حساب ناشر است و برخی از ناشران به حساب خانه کتاب متصل شدند.

به تعداد اتاق‌های مادر و کودک افزوده خواهدشد

به گفته این مسئول مظاهر مختلف دست‌فروشی در نمایشگاه توسط مسئولان ساماندهی و جمع‌آوری خواهدشد. همچنین به تعداد اتاق‌های مادر و کودک افزوده خواهدشد.

رمضانی ادامه داد: افرادی که با چرخ کتاب را حمل می‌کنند حداکثر باید ۷۰ هزار تومان دریافت کنند، از مردم خواهش می‌کنم برای کمک به آن‌ها مبلغ‌های بالاتر پرداخت نکنند. این موضوع سختی است که هر سال پیگیری می‌شود.

دو مورد تخلف ثبت شد

قائم مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب درباره اقدامات روزهای اخیر این نمایشگاه بیان کرد: تعدادی از وزرا، علی بهادری جهرمی سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حال بازدید غرفه هستند. غرفه اتحادیه ناشران افغانستان راه‌اندازی شد. سفیر قطر از بخش بین‌الملل نمایشگاه دیدار داشتند و در خصوص تبادلات رایزنی کردیم.

رمضانی درباره تخلف‌هایی که در روز سوم و چهارم نمایشگاه اتفاق افتاده است، گفت: دو مورد تخلف دیروز، یکی تخفیف ۵۰ درصدی که فرد خود را اصلاح کرد، سردر انتشارات آنیما هم اصلاح شد.

وی با اشاره به وجود خاک زیاد در بخش کودک و نوجوان ادامه داد: به طور ویژه سالن کودک جنوبی با موکت جدید مفروش شد، در حیاط یاس بخش ویژه فناوری نرم و مجموعه دانش بنیان داریم. رویداد و تفاهم‌نامه با مسئولان منعقد می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.