×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استقبال مشتریان بانک مسکن در استفاده از ماسک

تجارت گردان | استقبال مشتریان بانک مسکن در استفاده از ماسک

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از بانک مسکن- هیبنا؛ استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و پرتردد کشور از ۱۵ تیر ماه جاری در حالی اجباری شدکه این بار ستاد ملی مقابله با کرونا، استفاده نکردن از ماسک در مراکز شلوغ را مشمول مجازات دانست . به عنوان مثال چنانچه کارمندی در محل کار خود از ماسک استفاده نکند، از طرف کارفرما مواخذه و یا مشمول غیبت می‌شود.

این مصوبه تا حدی پیش رفت که بنا به دستور رئیس جمهوری، افرادی که برای ورود به محل‌های شلوغ و پر جمعیت از ماسک استفاده نکنند، از دریافت خدمات محروم می‌شوند. یکی از مکانهایی که معمولا دریافت خدمات مشمول افراد می شود شعب بانکها است.

اگر چه از همان روزهای نخست اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، بهره مندی از خدمات غیر حضوری بانک ها و استفاده از ماسک هنگام مراجعه به شعب از راه حل های عملیاتی برای قطع زنجیره کرونا محسوب و تاکید می‌شد اما از مشتریان بانک ها که برای انجام کارهای بانکی به شعب مراجعه می‌کردند، درخواست می‌شد برای حفظ سلامتی خود و پرسنل بانک که همواره آماده خدمت رسانی به مراجعه کنندگان هستند، پروتکل های اجتماعی و فاصله گذاری فیزیکی را بر اساس دستورالعملهای ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت کنند تا احیانا ناقل و یا دریافت کننده این ویروس نباشند.

حال با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک ، کارمندان بانک ها در شعب با رعایت کامل تر توصیه های بهداشتی از مشتریانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند استقبال می‌کنند اما با این وجود به مشتریان توصیه می‌کنند با بهره مندی از خدمات غیرحضوری بانک‌ها گامی موثر در مسیر قطع زنجیره شیوع کرونا بردارند.

حضور میدانی خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا؛ در برخی شعب بانک مسکن نشان می داد که در محوطه بانک ها ۱۰۰ درصد پرسنل و مردم از ماسک استفاده کرده و شاید برخی مشتریان بانکها برای دقایقی ماسک خود را از دهان و بینی خود پایین کشیده و مجددا آنرا استفاده کرد.

یکی از مشتریان بانک در شعبه پارک دانشجو که خانم مسنی هست و به همراه دختر خود برای اتمام و تسویه بازپرداخت اقساط به بانک مراجعه کرده بود معتقد است که اجباری شدن ماسک به قطع زنجیره ویروس کرونا منجر خواهد شد. او می گوید: شاید مردم قبلا خیلی به استفاده از ماسک و کاهش ویروس کرونا اعتقادی نداشتند اما این روزها با رشد تعداد فوتی ها و احتمال اینکه دولت اعلام کرده اگر آمار فوتی ها کاهش نیابد دوباره محدودیت ها باز می گردد مردم دوست ندارند همانند فروردین ماه که همه جا تعطیل شده بود، شاهد تعطیلی باشند.

ابراهیمی دختر این خانم مسن نیز به خبرنگار هیبنا گفت: این حرکت از همان روزهای نخست باید اجرا می شد و به نظر خیلی خوب و مثبت بوده است. چرا که خیلی از افراد از عواقب بیماری اطلاع ندارند و ماسک زدن را جدی نمی‌گیرند. باید اجبار کرد تا این دسته از افراد هم رعایت کنند.

او افزود: با اجباری شدن ماسک در محیط‌های بسته مثل بانک‌ها می توانم بگویم که این اقدام بدون شک مثبت و به نفع تمام مردم خواهد بود. چرا که همه افراد در معرض ابتلا به بیماری هستند، پس باید موضوع را جدی‌ بگیریم.

نکته قابل توجهی که در مدت حضور اندک خبرنگار هیبنا در شعب بانک مسکن پارک دانشجو رخ داد این بود که یکی از مشتریان بانک در هنگام ورود به شعبه متوجه شد که استفاده از ماسک ضروری است از بانک خارج و سپس با زدن ماسک و گرفتن شماره منتظر اعلام شماره خود برای انجام خدمات بانکی خود شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.