×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

 به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پست، گزارشی از استمرار تحول در پست با بهره گیری از رویکردهای مدیرعامل شرکت ملی پست و اقدامات صورت گرفته در هفت ماهه اخیر نگاشته است که متن آن در ادامه آمده است.

استمرار تحول در پست و تحقق کامل «پست هوشمند» با بهرهگیری از فناوری های نوین و توسعه خدمات جدید و متنوع کردن سبد محصولات پست، از مواردی است که مورد تاکید محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست است. او می گوید جایگاه پست باید امروز به گونه ای باشد که به عنوان اپراتور هوشمند در جامعه معرفی شود.

رفع دغدغه معیشتی خدمتگزاران شرکت ملی پست در اولویت اقدامات است
معاون وزیر ارتباطات، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست در اولین گفتگوی خبری خود با خبرنگار صدا و سیما گفته است براساس حکم انتصابم اولویت کارم باید رفع مشکلات معیشتی همکارانم در شرکت پست باشد که اگر این دغدغه ها کاهش پیدا کند، میتوانیم با استفاده از فناوری های نوین و با تحقق هوشمندسازی و تحول دیجیتال، بهره وری در پست را افزایش داده و خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.
تلاش درجهت رفع موانع قانونی و پیگیری اصلاح موارد بودجه ای در خصوص رفع دغدغه معیشتی خدمتگزاران شرکت ملی پست از جمله اقدامات در دست پیگیری در این خصوص است.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست، معتقد است نیروی انسانی سرمایه بزرگ شبکه پستی کشور است و همواره در نشست های مختلف خواستار ارتقای فرهنگ سازمانی و همراهی بیشتر مدیران با کارکنان در سطوح مختلف به ویژه در لایه های پایین تر است.

در تحول دیجیتال؛ تفکرات رهبری سازمان و مدیران و کارکنان باید متحول شوند
لیائی در خصوص مفهوم تحول دیجیتال و هوشمندسازی می گوید در تحول دیجیتال قرار نیست، تنها تکنولوژِی جدید و یا فرایندی خاص اتفاق بیفتد، بلکه تفکرات رهبری سازمان و مدیران و کارکنان نیز باید دچار تحول شود.
وی معتقد است این تحول باید در تمامی ارکان و شئون اکوسیستم پستی از فرایندها تا امکانات و تجهیزات پیاده سازی شود. 
معاون وزیر ارتباطات درباره خدماتی که با هوشمندسازی پست به مردم ارائه می شود می گوید ما در شرکت ملی پست با چهار فرایند قبول، آمادهسازی، رهسپاری و توزیع روبرو هستیم که در هریک از این چهار فرایند مبحث هوشمند سازی بهصورت جداگانه تعریف و اجرا میشود.

از تجارب سایر کشورهای دنیا استفاده می کنیم

لیائی در گفتگویی که چندی پیش با هفته نامه عصر ارتباط داشته، عنوان کرده است با توجه به اینکه هوشمند سازی در صنعت پست دنیا، بهتازگی آغاز شده از تجارب سایر کشورهای دنیا در این صنعت استفاده می کنیم.
در همین راستا، پست ایران مذاکراتی را با کشورهای چین، ترکیه، قرقیزستان، عراق و تایلند درخصوص همکاری های متقابل در زمینه هوشمندسازی و تحول دیجیتال انجام داده است.

«آموزش نیروی انسانی»؛ لازمه پیشبرد تحول دیجیتال و هوشمند سازی در «پست»
یکی از نکات مورد توجه محمود لیائی با اشاره به لزوم پیاده سازی طرح تحول دیجیتال در سرتاسر شرکت و هوشمندسازی پست، بحث «آموزش» است، او معتقد است تمامی کارکنان باید با فرایندهای تحولی شبکه پست آشنا و مسلط به دانش روز باشند. 
وی، صنعت پست را فرصت مناسبی برای توسعه ی بیشتر کسب و کارها با تمرکز بر قابلیت ها و ظرفیت های قانونی موجود می داند و ابراز امیدواری می کند با تکیه بر پستی هوشمند، شاهد افزایش حداکثری سهم بازار و افزایش کیفیت خدمات پستی کشور خواهیم بود.

«تغییر رویکرد پست» به عنوان پیشران اقتصاد دیجیتال و لزوم ارتقای زیرساخت ها
شبکه پستی کشور در سال های اخیر و با وجود همه گیر شدن ویروس کرونا، فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته، لیائی معتقد است بحران ناشی از کرونا برای شبکه پستی کشور به یک فرصت، در راستای خدمتی ارزشمند به جامعه تبدیل و در اذهان مردم ماندگار خواهد ماند.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست بر بهینه سازی زیرساخت ها و ارتقای تجهیزات تاکید دارد، چرا که امروز شرکت ملی پست به عنوان پیشران اقتصاد دیجیتال، تغییر رویکرد داده و در تلاش است با توسعه بیش از پیش خدمات لجستیک و تجارت الکترونیک، دامنه جدیدی از خدمت رسانی در راستای تامین نیازهای مشتریان ایجاد کند.
لیائی می گوید هوشمندسازی با جدیت دنبال خواهد شد و برلزوم بهره گیری از ظرفیت های بالای این شرکت دربهبود وضعیت ساختاری و خدمات رسانی بهتر و بیشتر به جامعه هدف تاکید دارد.
او معتقد است ارتقای سطح خدمت رسانی مهمترین هدف در شبکه پستی کشور است و نیازمند تلاش مضاعف و همراهی و همفکری همه مدیران و کارکنان است.

حمایت از کسبوکارهای نوپا با نقش کلیدی پست در لجستیک
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر شعار سال ۱۴۰۱ و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه تعاملات با شرکتهای دانش بنیان و رونق تولید و اشتغال زایی، «پست» را به عنوان بازیگر کلیدی لجستیک می داند.
او می گوید شرکت ملی پست در مدل جدید کسب و کار پلتفرمی خود میکوشد با تمرکز بر توسعه و هوشمندسازی زیرساختهای لجستیکی و با همکاری شرکای تجاری استراتژیک خود، شامل شرکت ها و استارتاپ های بخش خصوصی، نیازهای تجاری و خدمات لازم برای تکمیل زنجیره ارزش هر خرید و فروش در کشور و حتی به خارج از کشور را، برای هر تامین کننده و خریدار با هر مقیاسی، فراهم کند.
راه اندازی سامانه روستا بازار، توسعه کسب و کار و حمایت از تولیدکنندگان در مناطق روستایی، بهره گیری از ظرفیت های استانی در تحقق هوشمندسازی و ارائه سرویس های نوین متناسب با ظرفیت هر استان، تلاش در راه اندازی سرویس های نوین با بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان و استمرار راه اندازی مراکز نوآوری شرکت ملی پست از جمله دیگر برنامه های شبکه پستی کشور است که امید آن می رود در بررسی های آینده موفقیت های بزرگی نیز در این زمینه ها به دست آمده باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.