×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اشتغال زایی معدن آنومالی شمالی با راه اندازی کارخانه خردایش و پرعیارسازی

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، محمدرضا کریمی معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این باره توضیح داد: پروژه عظیم ملی خردایش و پرعیارسازی معدن سنگ آهن آنومالی شمالی با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در استان یزد و شهرستان بافق، افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.

وی افزود: محصول نهایی کارخانه خردایش و پرعیارسازی معدن آنومالی شمالی، سنگ آهن پرعیار شده با میانگین ۴۰ درصد است.

کریمی تصریح کرد: این معدن در مجموعه معادن مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی با مالکیت ایمیدرو و مدیریت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: سایر معادن این مجتمع نیز در مراحل مختلف اکتشاف، استخراج و فرآوری قرار داشته و محصولات تولیدی این معادن از طریق بورس کالا به فروش می‌رسد.

معاون برنامه ریزی و توسعه ایمپاسکو عنوان کرد: خوراک ورودی این پروژه که با صد در صد ماشین آلات داخلی و به صورت اختصاصی طراحی شده، در چهار خط مجزای یک میلیون تنی با مجموع ظرفیت ۴ میلیون تن از معدن آنومالی شمالی تامین می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معدن آنومالی شمالی در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان بافق قرار دارد که مطابق پروانه بهره‌برداری، ذخیره قطعی آهن محاسبه شده برابر ۲۳۵ میلیون تن با عیار متوسط ۲۸ درصد است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.