×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
اصغر بیانی، دارفانی را وداع کرد

تجارت گردان | اصغر بیانی، دارفانی را وداع کرد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، بر اساس اعلام روز جمعه روابط عمومی وزارت فرهنگ  ارشاد اسلامی، علی اصغر بیانی، آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده با سابقه موسیقی ایرانی، روز پنجشنبه دهم بهمن ماه دار فانی را وداع گفت.  علت درگذشت این هنرمند فقید، مسمومیت غذایی در سفر خور و بیابانک، عنوان شده است.   

علی اصغر بیانی ۱۸ اسفند ۱۳۳۰ در تهران و در خانواده‌ای فراهانی الاصل متولد شد. او تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته هنرهای تجسمی به پایان رساند و همزمان به فراگیری موسیقی مشغول شد و از محضر استادان موسیقی بهره برد.

بیانی ردیف میرزا عبدالله را نزد استاد محمدرضا لطفی مشق کرد و یکی از ردیف‌دانانی است که موسیقی را به روش شفاهی و با توجه به اصول و مبانی سنّتی آن آموزش می‌دهد.
بیانی چندین سال به تحقیق در موسیقی مقامی ایران پرداخت و مسوولیت گروه تحقیق موسیقی خراسان را در مرکز پژوهش‌های فرهنگی بر عهده داشت. از فعالیت‌های هنری دیگر او به اختصار می‌توان به عضویت در شورای عالی موسیقی، عضویت در هیات موسیقی مقامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوول هنری جشنواره بزرگ موسیقی در آوینیون فرانسه، داوری در جشنواره‌های مختلف موسیقی، سخنرانی و اجراهای متعدد در داخل و خارج از کشور اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.