×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اصلاح ساختار مالی ذوب‌آهن اصفهان با هدف تامین مالی سرمایه در گردش

مهدی کوهی افزود: اصلاح ساختار مالی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در قالب افزایش سرمایه به شکل‌های مختلف صورت خواهد گرفت و از بازارهای نوین مالی استفاده خواهد شد.
او اظهار داشت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان برای تامین پایدار مواد اولیه برنامه دارد و باید از واردات کک و زغال‌سنگ بی‌نیاز شود و برای سنگ‌آهن هم وزارت صمت و ایمیدرو کمک کنند که از مزایای سنگان و بافق مرکزی برخوردار شویم.
به گفته کوهی، توسعه سبد محصولات ارزش‌افزا شامل ریل، آرک و محصولات آلیاژی از دیگر برنامه‌های شرکت ذوب‌آهن اصفهان است.
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: مولدسازی دارایی‌های راکد و منجمد ذوب‌آهن اصفهان با هدف تامین مالی سرمایه در گردش انجام خواهد شد.
کوهی افزود: سرمایه‌گذاری خیلی خوبی درباره یوتیلیتی‌ها از جمله توسعه و اورهال نیروگاه ۲۴۰ مگاواتی (که عملا درحال‌حاضر ۱۳۰ مگاوات بیشتر تولید نمی‌کند) صورت گرفته است و در هنگام کمبود برق و گاز می‌تواند کمک مناسبی برای مجموعه ذوب‌آهن باشد.
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: تصمیم مدیران قبلی شرکت مبنی‌بر خرید پساب شهری شهرهای اطراف بسیار به‌جا بوده و در خرداد سال آینده، پساب‌های مذکور وارد مدار تولید ذوب‌آهن اصفهان خواهد شد.
کوهی افزود: سرمایه‌گذاری شرکت ذوب‌آهن اصفهان در خرید پساب‌های شهری، ۶۰۰ میلیارد تومان و در احداث خط انتقال آب از هرمزگان به اصفهان نیز دارای ۲۱ درصد سهام است که شامل دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود و یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از آن امسال صورت خواهد گرفت.
او با بیان اینکه کاهش ضایعات و بهینه‌سازی مصرف مواداولیه از جمله اقدامات مهم شرکت ذوب‌آهن اصفهان است، خاطرنشان کرد: توسعه کارهای دانش‌بنیان از اولویت‌های ذوب‌آهن اصفهان است. کار دانش‌بنیان از نظر ما یعنی یک پروژه از نظر زمان و از جنبه قیمت به یک سوم کاهش یابد.
مدیرعامل ذوب‌آهن با اشاره به اینکه محصولات صنعتی و صادراتی این مجتمع از طریق بورس کالا عرضه می‌شود، گفت: تقاضای ما از ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت این است که محصول داخلی ذوب‌آهن که با قیمت‌های مشخص در بورس عرضه می‌شود توسط شبکه دلالی صادر نشود زیرا باعث زیان تولیدکننده داخلی و سود شبکه دلالی می‌شود.

منبع پردازش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.