×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اصلاح سیاست‌های مالیاتی منجر به ورود بیشتر شرکت‌ها به بورس می‌شود

تجارت گردان | اصلاح سیاست‌های مالیاتی منجر به ورود بیشتر شرکت‌ها به بورس می‌شود

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، سعید زرندی با بیان اینکه در صورت رفع برخی موانع مالیاتی و اصلاح سیاست‌ها، بنگاه‌های تولیدی بیشتری وارد بازار سرمایه خواهند شد، اظهار کرد: از سال گذشته، اقداماتی را برای ترغیب بنگاه‌های صنعتی و معدنی برای ورود به بورس انجام داده‌ایم.

وی گفت: در این راستا برخی موانع و مشکلات پیش روی واحد‌های تولیدی برای حضور در بازار سرمایه وجود دارد.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شرکت‌های تولیدی از ورود به بورس، بررسی صورت‌های مالی سال‌های گذشته آن‌ها است و این موضوع منجر به تردید یا عدم رغبت بنگاه‌ها برای ورود به بازار سرمایه می‌شود.

زرندی تأکید کرد: اگر سیاست‌ها و مقررات مالیاتی کشور در این موضوع همراهی کند و پس از پذیرش شرکت‌ها در بورس، سازمان مالیاتی به صورت‌های مالی سال‌های گذشته آن‌ها ورود نکند، شرکت‌های بیشتری علاقه‌مند به ورود به بورس خواهند بود.

وی همچنین گفت: لازمه حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه، شفافیت مالی است و این موضوع باید مدنظر بنگاه‌های صنعتی باشد.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت تأکید کرد: استفاده از ابزار‌های نوین برای تامین مالی بخش تولید، سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت است و لازمه تحقق آن تغییر نگاه هم در فعالان اقتصادی، صنعتی، معدنی است و هم در متولیان و دست اندرکاران بازار پول و بازار سرمایه.

وی گفت: در محور‌های اصلی برنامه‌های وزارت صمت برای سال جهش تولید، بکارگیری ابزار‌های نوین تامین مالی با هدف جذب نقدینگی سرگردان به سمت تولید را هدف گذاری کرده ایم.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت افزود: انتشار انواع اوراق، ایجاد صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی (pe)، صندوق جسورانه، تامین مالی جمعی، لیزینگ و تامین مالی زنجیره تامین از جمله این ابزار‌ها برای تامین مالی بخش تولید خواهد بود که امیدواریم با همکاری بازار‌های مالی و مدیران بنگاه‌ها محقق شود.

زرندی در پایان تصریح کرد: دفتر سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی معاونت طرح و برنامه که در سال گذشته در ساختار وزارتخانه ایجاد شد، آمادگی مشاوره و هماهنگی برای شرکت‌های تولیدی جهت حضور در بازار سرمایه و استفاده از ابزار‌های نوین تامین مالی را دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.