×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اطلاعات اشخاص آسیب‌پذیر بیماری کرونا در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد

تجارت گردان | اطلاعات اشخاص آسیب‌پذیر بیماری کرونا در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سید مرتضی بختیاری روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: در اجرای عملیات رزمایش ملی بخشش ایرانیان کمیته امداد خراسان رضوی با همکاری متخصصین امر در این استان سامانه سخا را به صورت آزمایشی با هدف جمع آوری اطلاعات فردی اشخاص آسیب پذیر ناشی از ویروس کرونا راه اندازی شده که اطلاعات یادشده علاوه بر اینکه به صورت آنلاین در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار خواهد گرفت موجب رسیدگی دقیق و منظم به افراد نیازمند واقعی و مانع سوءاستفاده برخی افراد فرصت طلب خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در کنار خیرین، نیکوکاران  و تمامی دستگاه‌های حمایتی هستیم، افزود: اجرای این طرح پس شناسایی و رفع هر گونه اشکال فنی و نواقص احتمالی به زودی در سراسر کشورعملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه ملی با ویروس کرونا به ویژه در مورد رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه که به واسطه این بیماری منبع درآمد خود را از دست داده یا دچار مشکل اقتصادی شده اند،  رزمایش ملی بخشش ایرانیان راه اندازی شد.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: رسیدگی به رانندگان وسائط حمل و نقل عمومی درون و برون شهری، دستفروشان، کارگران فصلی، کارگران فاقد بیمه کارگاههای کوچک و دیگر اقشاری که به لحاظ همراهی یا همکاری با مسئولان در قالب مبارزه ملی با ویروس کرونا از کار افتاده شده اند از اهداف مهم راه اندازی رزمایش ملی بخشش ایرانیان در سراسر کشور است.

وی گفت: با توجه به اینکه هموطنان ایرانی به لحاظ مسائل عاطفی و حضور در صحنه سرآمد ملت های دنیا هستند و طرفی با عنایت به تجربه ای که ما در کمیته امداد نسبت به خیرین و نیکوکاران کشورمان داریم مردم همیشه درهر زمینه ای که پرچمدار شدن موفقیت تضمین شده است.

بختیاری ادامه داد: هم اینک نیز در بحث مبارزه با ویروس کرونا همچنان که شاهد هستید کشورهای قدرتمند دنیا برای تهیه لوازم اولیه از قبیل ماسک، مواد ضد عفونی و غیره دچار مشکل شده اند در حالی که ایران اسلامی مبنی بر وجود تمام مشکلات و تحریم های ظالمانه تنها به دلیل حضور پررنگ مردم، نیروهای مسلح و همه نهادها و دستگاه‌ها، امکانات بهداشت و درمان به وفور موجود و در اختیار دست اندرکاران امر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رزمایش ملی بخشش ایرانیان تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد و درصورت نیاز تمدید خواهد شد، اضافه کرد: امیدارم با تعامل هرچه بیشتر و همدلی بیش از پیش بتوانیم انتظارات مقام عظمای ولایت مبنی بر برداشتین بار سنگین تحمیلی بر دوش اقشار آسیب پذیر جامعه را برداشته و در خدمت این عزیزان باشیم.

تولید بیش از ۱۱ میلیون ماسک توسط مددجویان

وی درخصوص وضعیت فعالیت کارگاههای ایجاد شده توسط مددجویان تحت پوشش کمیته امداد  در شرایط کنونی کشور نیز گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی و با توجه به ضرورت موجود تا چند روز گذشته بیش از ۱۱ میلیون ماسک تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

بختیاری با بیان اینکه اقدامات به انجام رسیده قدم کوچکی در امر مبارزه با ویروس کرونا بوده و ادامه خواهد داشت، افزود:  همچنین ۲۴۵ هزار جفت دستکش بهداشتی، ۷۱ هزار لیتر مواد ضد عفونی ۷۰۴ هزار دست لباس بیمارستانی گان تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بار اصلی بر دوش دولت قرار دارد، تصریح کرد: اینکه مردم همانند دیگر صحنه های انقلاب پای کار آمده و حضور دارند، برکت خاصی دارد زیرا تجربه ۴۱ ساله انقلاب نشانگر این مهم است که در هرجایی مردم مشارکت دارند، توفیقات آن کار تضمین شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.