×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اعتبار۴هزارمیلیارد تومانی خط انتقال گاز ایرانشهر-چابهار

تجارت گردان | اعتبار۴هزارمیلیارد تومانی خط انتقال گاز ایرانشهر-چابهار

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، آقای حسن منتظرتربتی در گفتگو با رسانه ملی درباره آخرین شرایط گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان گفت:: روند گازرسانی به این استان شتاب بسیار خوبی گرفته است و هم اکنون در شهر زاهدان، حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد مردم به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم زمستان امسال، بخش عمده‌ای از شهر و تا زمستان سال آینده، همه شهر را به شبکه گاز متصل کنیم افزود: علاوه برشهر زاهدان، برای بقیه شهر‌ها همچون خاش و زابل و ایرانشهر برنامه داریم و یک خط لوله بسیار مهم از ایرانشهر به چابهار نیز داریم که تقریباً خط پرهزینه‌ای است و به‌تازگی پیمان‌سپاری آن انجام شده و حدود ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۸ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم در طول سه سال، سالانه ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان، در این استان هزینه کنیم. البته یکی از تعهدات ما این بوده که در این طرح‌ها در حد امکان از نیرو‌های بومی استفاده شود. بر همین اساس، اکنون در این استان حدود ۲ هزار نفر مشغول به کارند و در سال‌های آینده، این تعداد افزایش می‌یابد.
وی بابیان اینکه تنها کشور دنیا هستیم که حدود ۹۵ درصد جمعیت را زیر پوشش گازرسانی داریم، افزود: ما سالانه حدود ۳ هزار روستا را به شبکه گاز سراسری متصل می‌کنیم و برنامه داریم این روند را در سال‌های آینده نیز دنبال کنیم تا در دو سه سال آینده، بیشتر روستا‌های کشور که قابلیت گازرسانی دارند، به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شوند.
تربتی ادامه داد:درکشور حدود ۳۸ هزار کیلومتر خطوط لوله فشار قوی داریم که تقریباً معادل یک دور کره زمین است و ۳۵۰ هزار کیلومتر هم خطوط لوله داخلی شبکه گاز داریم که به صورت مفهومی می‌توان گفت: تقریباً ۱۰ برابر دور کره زمین، خطوط لوله انتقال گاز در داخل کشور کشیده‌ایم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره حذف قبوض کاغذی گاز هم گفت: این کار را در برخی از شهر‌ها شروع کرده‌ایم، اما به طور جدی، اکنون سامانه‌هایی را تعریف و معرفی کرده‌ایم که مردم خود با مراجعه با آن سامانه‌ها، شماره اشتراک و موبایل خود را وارد می‌کنند تا از این پس، قبض را از طریق موبایل خود دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از کار را کنتورخوانان ما انجام می‌دهند و اکنون حدود ۳۳ درصد از اطلاعات مشترکان را جمع‌آوری کرده‌ایم افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، شرکت گاز از آبان یا آذرماه بتواند قبوض کاغذی را جمع کند و همه استعلام و مقدار مصرف را از طریق شماره همراه، به اطلاع مشترکان برساند.
معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: از آنجا که برخی خانواده‌ها ممکن است مایل باشند قبض چند منزل مسکونی را پرداخت کنند، این امکان را گذاشته‌ایم تا بتوان برای هر اشتراک گاز، سه یا چهار شماره موبایل ثبت کرد تا اطلاع‌رسانی به صورت هم‌زمان انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.