×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اعلام آمادگی شعب بانک توسعه صادرات ایران برای دریافت اسکناس های ارزی

تجارت گردان | اعلام آمادگی شعب بانک توسعه صادرات ایران برای دریافت اسکناس های ارزی

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، میزان ارز قابل حمل و نگهداری اسکناس ارز حداکثر ۱۰هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست و بالاتر از این سقف نیاز به اعلام مستندات دارد، لذا تمامی شعب بانک توسعه صادرات در سراسر کشور آمادگی دریافت اسکناس های ارزی عموم هموطنان را دارد.
اداره سیاستها و مقررات ارزی بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانکهای کشور اعلام کرده است: برای مبالغ بیشتر از ۱۰هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها توسط اشخاص، صرفاً در صورت داشتن یکی از مدارک سند موسسه اعتباری، رسید سنا و یا اظهارنامه گمرکی مجاز خواهد بود.
بر اساس این دستورالعمل، سند بانک و رسید سنا، حداکثر ۶ ماه از تاریخ صدور دارای اعتبار است و قبل از انقضای مهلت مذکور، دارندگان این سندها مکلفند یا ارز را به حساب ارزی نزد یکی از بانک ها واریز کنند و یا نسبت به فروش آن به نرخ بازار، در بانک و یا صرافی با درج در سامانه سنا اقدام کنند.
همچنین برای مساعدت با اشخاصی که قبلاً ارز خود را از طریق صرافی‌های مجاز یا بانک‌ها تهیه کرده‌اند، لیکن مهلت زمانی سند بانک یا رسید سنا آن‌ها بیش از شش ماه گذشته باشد، از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل سه ماه (۱۱خرداد ۱۳۹۹)مهلت داده شده تا نسبت به تعیین تکلیف ارز خود در قالب یکی از روش‌های فوق اقدام کنند.
خرید و فروش ارز؛ فقط در بانکها و صرافی ها مجاز است
در این دستورالعمل تصریح شده است: هرگونه مبادله، خرید و فروش ارز خارج از سیستم بانکی یا صرافی مجاز ممنوع است.
دستورالعمل بانک مرکزی با عنوان تعیین میزان ارز قابل نگهداری و مبادله در داخل کشور به موجب بخشنامه شماره ۹۹٫۶۴۴۴۵ مورخ ۱۳۹۹٫۳٫۱۱ به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است.
الزام به درج منشاء ارز و اعلام مستندات
کمیته خدمات ارزی بانک توسعه صادرات ایران در خصوص نحوه اجرای این بخشنامه اعلام کرد: به منظور رعایت قوانین و مقررات پولشویی، تامین مالی تروریسم و تطبیق لازم است تا مشتریان محترم (دائمی یا گذری بانک) برای تقاضای واریز اسکناس ارزی بیش از ۱۰هزار یورو یا معادل سایر ارزها، “منشاء وجه” را در فرم واریزی اظهار نمایند.
روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران می افزاید: مشتری می تواند هرنوعی از منشاء وجه برای واریز اسکناس ارز بیش از سقف مقرر را اعلام نماید و مستندات کافی اعلام نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.