×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اعلام روند محصولات متوقف شده سایپا از دهه 80تاکنون/ طی دو سال اخیر 6 محصول از سبد محصولات سایپا حذف شد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از سایپانیوز، تاریخچه محصولات متوقف شده تدریجی گروه خودروسازی سایپا در دهه ۸۰، نشان می‌دهد که تعداد زیادی از محصولات قدیمی پارس خودرو مانند سپند،‌جیپ صحرا و پاترول از خط تولید کنار گذاشته شدند.همه این محصولات از خانواده محصولات قطعات منفصله (تمام قطعات سوار نشده خودرو یا KD/Knocked-Down) تولیدی در سایپا بوده است.همچنین خودرو زانتیا در اواخر دهه ۸۰ از سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا حذف شد. در این میان دو خودروی سپند و رنو پی‌کی نیز که تبدیل به محصولات برند گروه سایپا شده بود از گردونه تولید خارج شد. بدین جهت می توان تاکید کرد که در دهه ۸۰،‌ دوران شکوفا شدن سایپا بوده است.

در دهه ۹۰خودروهای چینی به سبد محصولات سایپا اضافه شده بود، اما به جهت تحریم‌ کشورهای متخاصم بسیاری از محصولات KD سایپا از چرخه تولید خارج شد. بر این اساس در دهه یاد شده و به خصوص در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ شرکت‌‌های خودروساز چانگان، پژو،‌رنو و کیا از ایران خارج شدند.  در سال پایانی دهه ۹۰ محصول ایکس ۱۰۰ از چرخه تولید خارج شد. بر این اساس در مجموع در دهه یاد شده ۱۲ محصول از سبد محصولات سایپا کم شد که مهم‌ترین و تنها محصول برند آن ایکس ۱۰۰ بود؛ ۱۱ محصول دیگر به دلایل شرایط تحریمی از خطوط تولید خارج شدند.

در  20 ماهه اخیر و  در دوره مدیریت جدید، اتفاق‌های مهمی در گروه خودروسازی سایپا رخ داده است. طی این بازه زمانی،‌ ۶ محصول از سبد محصولات سایپا حذف شد که ۳ محصول آن از محصولات KD و ۳ محصول آن از خودروهای پرتیراژ سایپا بود. محصولاتی که بعد از خارج شدن ایکس ۱۰۰ جایگزین آن شده بودند. بدین جهت خودروهای خانواده تیبا ( صندوقدار و هاچ بک)  طی مدت یاد شده از خطوط تولید کنار گذاشته شدند.  

تجارت گردان | اعلام روند محصولات متوقف شده سایپا از دهه ۸۰تاکنون/ طی دو سال اخیر ۶ محصول از سبد محصولات سایپا حذف شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.