×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اعلام شهریه مصوب هر مدرسه غیر دولتی به زودی

به گزارش تجارت گردان ، محسن حاجی میرزایی در گفتگو با صدا و سیما درباره تأخیر اعلام شهریه مصوب مدارس غیر دولتی افزود: نرخ شهریه مصوب باید به تصویب سازمان حمایت از مصرف کننده برسد و سازمان مدارس غیر دولتی پیگیر حل این مشکل است.
وی گفت: افزایش نرخ شهریه مدارس غیر دولتی همواره با مشکلات و مقاومت‌هایی همراه است و ما تلاش می‌کنیم افزایش شهریه به گونه‌ای باشد که مؤسسان مدارس غیر دولتی بتوانند به فعالیت خودشان ادامه دهند.
وزیر آموزش و پرورش خبر افزایش ۹۰ درصدی شهریه برخی مدارس غیر دولتی را تکذیب کرد و افزود: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد بیش از نرخ مصوب شهریه دریافت کند.
حاجی میرزایی درباره مشکل سامانه اینترنتی ثبت نام مدارس نیز گفت: مشکل ثبت نام کلاس اولی‌ها برطرف شده و برای پایه‌های ورودی هفتم و دهم نیز در حال رفع مشکل سامانه هستیم.
وی افزود: ثبت نام اینترنتی مدارس برای نخستین بار است که اجرا می‌شود و جمعیت گسترده‌ای همزمان به سامانه ثبت نام مراجعه می‌کنند و این در بعضی مواقع سامانه را دچار مشکل کرده است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هم اکنون امکان انتخاب مدرسه و بارگذاری مدارک ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام وجود دارد و لزومی برای حضور خانواده‌ها در مدارس نیست.
حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: فقط خانواده‌های پایه اول ابتدایی برای سنجش تحصیلی فرزندان خود نیاز به حضور در پایگاه‌های سنجش سلامت دارند.
وی به مراحل استخدامی معلمان حق التدریسی مشمول استخدام اشاره کرد و گفت: این معلمان قبل از استخدام باید دوره یک ساله آموزشی در دانشگاه فرهنگیان را طی کنند و به همین منظور این معلمان به سه گروه تقسیم شده اند که دوره گروه‌های اول و دوم آغاز شده است و دوره گروه سوم نیز به زودی آغاز خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: احکام استخدامی این معلمان مهر امسال صادر شده و از یکم مهر وارد مدرسه‌ها خواهند شد، اما همچنان دوره‌های آموزشی خود را خواهند گذراند.
حاجی میرزایی یادآور شد: تکلیف معلمان مشمول استخدام تا پایان امسال مشخص می‌شود و هیچ معلم بلاتکلیفی نخواهیم داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.