×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اعلام نتایج اولیه کنکور دکترا، دهه اول شهریور

تجارت گردان | اعلام نتایج اولیه کنکور دکترا، دهه اول شهریور

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا وسیما ، دکتر ابراهیم خدایی در بازدید از حوزه آزمون دکترای ۹۹ در دانشگاه شریف در مصاحبه با خبرنگاران افزود: نتایج نهایی آزمون دکترای تخصصی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تا اواخر مهر اعلام می‌شود.

آقای دکتر ابراهیم خدایی افزود : ۱۷۹ هزار داوطلب برای شرکت در این آزمون اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۴۴ درصد داوطلب زن و ۵۶ درصد داوطلب مرد هستند . البته بخشی از این تعداد مانند ادوار گذشته کارت ورود به جلسه تهیه نکردند و بخشی دیگر هم در آزمون شرکت نکردند.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده از حوزه‌های امتحانی در سراسر کشور، تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که محل برگزاری آزمون هستند، به موقع و با رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی و حتی شرایط سختگیرانه‌تر، آزمون را برگزار کردند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۹۹ اظهار داشت: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است و ۲۴ هزار نفر در این دوره پذیرفته خواهند شد که از این تعداد، ۱۴ هزار نفر مربوط به دانشگاه‌های دولتی و ۱۰ هزار نفر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی درباره زمان اعلام نتایج آزمون گفت: نتایج اولیه دهه نخست شهریور اعلام خواهد شد و در دهه دوم شهریور، مراحل انتخاب رشته و معرفی داوطلبان مجاز به دانشگاه‌ها انجام می‌شود.رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، مرحله مصاحبه داوطلبان دکتری در همه دانشگاه‌ها مجازی شده و به صورت فشرده‌تر نسبت به دوره گذشته برگزار خواهد شد.
آقای خدایی خاطرنشان کرد: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۹ تا اواخر مهر ۹۹ اعلام می‌شود.
وی درباره رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی در آزمون دکتری تخصصی گفت : نسبت به دوره گذشته ۴۰ درصد به تعداد عوامل اجرایی، اضافه و فاصله صندلی‌ها بیشتر شده و زمان بیشتری برای ورود داوطلبان اختصاص یافته است.
به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، بازرسی بدنی در حوزه‌های امتحانی و گرفتن اثرانگشت از مراحل شناسایی داوطلب حذف شده است و امضا کفایت می‌کند.
آقای خدایی اضافه کرد: ۱۷۹ هزار داوطلب دکتری داشتیم که با توجه به اجباری بودن ماسک برای داوطلبانی که احیاناً ماسک همراه خود نداشتند ۵۰ هزار ماسک رایگان توزیع کردیم.وی درباره برگزاری آزمون برای متقاضیان کنکور دکتری که مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند، گفت: برای ۵۵ نفر متقاضی کنکور دکتری که مبتلا به کرونا بوده‌اند، با هماهنگی وزارت بهداشت، شرایط آزمون در بیمارستان‌ها فراهم شد که یک نفر در همدان در بیمارستان بستری بود. ۲۱ نفر در تهران در بیمارستانی در شهر تهران آزمون دادند و دیگر افراد نیز در محل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده بود در سایر شهرها آزمون خود را برگزار کردند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تمام داوطلبان آزمون دکتری می‌خواهیم که در نظرسنجی سایت سازمان سنجش شرکت کنند و در صورتی که در حوزه‌ای شیوه نامه ‌های بهداشتی رعایت نشده است، آن را اعلام کنند.

  1. بیژن دانش

    لطفا در خصوص آزمون و فرایند آزمون دکتری بیشتر توضیح بفرمایید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.