×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳
افتتاح سایت‌ ارتباطی روستایی ایرانسل در بجنورد با حضور وزیر ارتباطات

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایرانسل، صبح امروز شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳، در آیین افتتاح پروژه‌ بزرگ فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای ایران در استان خراسان شمالی، با حضور دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، دکتر امیر محمدزاده لاجوردی جانشین وزیر در امور ارتباطات و معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دکتر محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، دکتر سید محمد پاک‌مهر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، مهندس محمد شمسایی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال شرق ایران و مهندس سیدعلی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان خراسان شمالی، در محل استانداری خراسان شمالی، سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در روستاهای اتراباد علیا و سفلا در بخش مرکزی شهرستان بجنورد، از محل بودجه توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از این سایت ارتباطی روستایی که اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال به آن اختصاص پیدا کرده و به تکنولوژی نسل چهار تلفن‌همراه مجهز است، ۶۰ خانوار این دو روستا، به شبکه اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل متصل شدند.

در این مراسم، پس از ارائه گزارشی از وضعیت توسعه ارتباطات استان، استاندار خراسان شمالی گفت: پیگیری‌های مداوم دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات تأثیر به‌سزایی در به سرانجام رسیدن پروژه‌های توسعه فیبرنوری و ارتباطات روستایی استان داشت و شخصاً از این همکاری که تا لحظه منتهی به نتیجه ادامه داشت، تشکر و قدردانی می‌کنم.

در این مراسم، وزیر ارتباطات ضمن ابراز خرسندی از اینکه استان خراسان شمالی سومین استانی است که همه شهرهای آن تحت پوشش فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها قرار گرفتند، گفت: این قدم اول است که این خدمت را برای مردم ایجاد کردیم و در قدم‌های بعدی با درخواست مردم، اتصال منازل و کسب‌وکارها انجام می‌شود تا مردم طعم شیرین سرعت فیبرنوری را تجربه کنند.

زارع‌پور همچنین با برقراری ارتباط آنلاین با محل سایت ایرانسل در روستاهای اتراباد علیا و سفلا، گفت: امروز روستاهای جدید در استان به شبکه اینترنت پرسرعت همراه متصل شدند تا درصد اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خراسان شمالی به شبکه ملی اطلاعات که تا پیش از شروع دولت سیزدهم ۷۴ بود، به ۹۷ درصد برسد. این کار بزرگی است و فقط ۲۴ روستا در استان باقی مانده است تا تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار، به اینترنت متصل شوند. این اتصال، زیر ساخت توسعه در روستاها است و منجر به رونق روستاها می‌شود. از ایرانسل تشکر می‌کنیم که با یک کار جهادی، سرعتی بیشتر از میانه سرعت در کل کشور را در این روستا و برای مردم، در دسترس قرار داده است.

ایرانسل، در حوزه ارتباطات روستایی، مطابق با برنامه‌های وزارت ارتباطات، پیشگام تکمیل پوشش ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است. با هدف تکمیل پوشش ارتباط روستایی در کشور، امروز و طی مراسم فوق، روستاهای اتراباد علیا و اتراباد سفلا، به اینترنت پرسرعت ایرانسل مجهز شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.