×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افتتاح واحد اول گازی نیروگاه راشد تربت حیدریه با حضور معاون رئیس جمهور

منظور در این مراسم با ابراز امیدواری برای ایجاد پایداری بیشتر در تامین انرژی گفت: امروز جزو ده کشور نیروگاه ساز دنیا هستیم و شرکت‌های ما هم در داخل و هم در خارج از کشور پروژه‌های نیروگاهی اجرا می‌کنند و امیدواریم تا دو سال آینده به پایداری بیشتری در تامین انرژی و اقتصاد مطمئن برق و گاز دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: امروز افتخار داریم نیروگاه راشد را به بهره‌برداری بر‌سانیم و امیدواریم تا سال آینده مابقی آن نیز به بهره‌برداری برسد. این نیروگاه به تنهایی یک دستاورد مهم است. هم توربین‌ و هم خط انتقال برق و هم خط انتقال گاز به اینجا آمده است و سرمایه‌گذاری عظیمی صورت گرفته که برای توسعه زیر ساخت‌های خراسان رضوی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

گفتنی است پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت حیدریه در استان خراسان رضوی، ۱۲ کیلومتری شمال شرق شهرستان تربت حیدریه و در منطقه اسفیوخ واقع شده و دارای دو توربین گازی MAP2B به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات و یک توربین بخار دو فشاره به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات، دو دستگاه بویلر بازیاب حرارتی با سیستم خنک کن ACC و پست ۴۰۰ کیلو ولت (AIS) و خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت دومداره به طول ۶٫۵ کیلومتر است.

کارفرمای پروژه شرکت تولید برق راشد تربت حیدریه و مشاور شرکت مهندسین مشاور قدس نیرو است.

لازم به ذکر است نماینده مردم تربت حیدریه، استاندار خراسان رضوی، فرماندار تربت حیدریه، مدیر عامل برق منطقه‌ای خراسان و امام جمعه شهرستان تربت حیدریه از جمله مقامات حاضر در این مراسم افتتاحیه بودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.