×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افتتاح پروژه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب استان تهران

تجارت گردان | افتتاح پروژه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب استان تهران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت نیرو، پروژه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب ملارد، صفادشت و اسلام‌شهر، با حضور رئیس جمهوری و در قالب ویدئوکنفرانس فردا (سه‌شنبه ۲۶ فرودین‌) به بهره‌برداری می‌رسد.

مجموع اعتبار این طرح‌ها رقمی معادل ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است. مجتمع تصفیه‌خانه فاضلاب ملارد در زمینی به وسعت ۱۴.۵ هکتار و در سه فاز پیش‌بینی شده است که فاز نخست آن، با ظرفیت ۳۵ مترمکعب در شبانه‌روز و ۲۰ کیلومتر شبکه اصلی، ۹۶ کیلومتر شبکه فرعی و ۷.۲ کیلومتر خط انتقال، بهره‌برداری می‌شود.

همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب صفادشت در چهار هکتار زمین با ظرفیت تصفیه ۷ هزار و ۸۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز بهره‌برداری می‌شود که برای اجرای آن، ۲۸ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی و ۴.۳ کیلومتر خط انتقال در قطر‌های ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر اجرا شده است. با افتتاح این دو تصفیه‌خانه‌ ۵۰۰ هزار نفر از مشترکان غرب استان تهران زیر پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار می‌گیرند.

همچنین فاز دوم طرح تصفیه‌خانه فاضلاب اسلام‌شهر با ۵۳۷ کیلومتر شبکه جمع‌آوری، هفت کیلومتر خط انتقال نیز در همین روز افتتاح می‌شود که جمعیت زیرپوشش آن در افق سال ۱۴۲۵ حدود ۷۵۰ هزار نفر است.

گفتنی است، همه این پروژه‌ها در قالب ویدئوکنفرانس و به صورت همزمان به بهره‌برداری می‌رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.