×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | افتتاح ۸۲۳ طرح عمرانی در سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای روحانی امروز پس از استماع گزارش استاندار سیستان و بلوچستان که از طریق ویدیو کنفرانس در همایش دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی صورت گرفت دستور افتتاح ۸۲۳ پروژه عمرانی با سرمایه گذاری ۴۳۷ میلیارد تومان را صادر کرد.

رئیس جمهور با تشکر از زحمات استاندار و دست اندرکاران استان سیستان و بلوچستان به خاطر تلاش‌های بسیار خوبی که در این استان صورت گرفته است، گفت: افتخار دولت یازدهم و دوازدهم گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان است و آن روزی که مشعل گاز در زاهدان روشن شد برای مردم سیستان و بلوچستان یک روز تاریخی بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: گازرسانی باید در شهر‌ها و روستا‌های این استان به سرعت ادامه پیدا کند.

آقای روحانی همچنین توسعه بندر چابهار را کار بسیار عظیم و بزرگی برای استان سیستان و بلوچستان دانست و گفت: مشارکتی که ایران، افغانستان و هندوستان برای توسعه و بهره برداری از بندر اقیانوسی بسیار مهم ما شروع شده کار عظیم دوم و مهم استان بوده است.

رئیس جمهور همچنین گفت: موضوع راه آهن که از چابهار به زاهدان آغاز شده و به راه آهن سراسری متصل خواهد شد از اقدامات بزرگ و مهم در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

آقای روحانی همچنین از نیرو‌های مسلح، نیرو‌های انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج به خاطر تلاش‌های بی وقفه در تامین امنیت بسیار خوب در این استان تقدیر کرد.

 ۰۹:۴۶   استان فارس پرچمدار تمدن باستانی ایران 

رئیس جمهور استان فارس را مرکز فرهنگی و مردمی کشور و پرچمدار تمدن باستانی ایران دانست

آقای روحانی در همایش دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی پس از ارائه گزارش استاندار فارس از اجرای طرح‌های عمرانی که به مناسبت هفته دولت آماده بهره برداری است، گفت: استان فارس مرکز بسیار مهم گردشگری و زیارت برای زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و دیدن مراکز تاریخی مهم این استان است.

وی همچنین استان فارس را مرکز گردشگری سلامت دانست و افزود: این استان خوشبختانه مرکزیت بسیار مهمی از نظر علمی، دانشگاهی و به ویژه پزشکی است.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از بهره برداری از طرح‌های متعدد عمرانی در همه استان‌ها به ویژه طرح‌های مرتبط با روستا‌ها با دستور آغاز بهره برداری از شماری از طرح‌های عمرانی در استان فارس گفت: به نام خداوند و با توسل به ائمه طاهرین علیهم السلام، بهره برداری از برق رسانی به ۱۳ روستا، آبرسانی به ۲۴ روستا، گازرسانی به ۱۷۴ روستا، افتتاح ۴ باب خانه بهداشت، دسترسی ۳۲۵ روستا به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه در ۶۰۲ روستا آغاز می‌شود.

امروز ۸۳۱ طرح زیربنایی با اعتبار ۳۲۰۰ میلیارد تومان در روستا‌های استان فارس به بهره برداری رسید.

 ۰۸:۳۷  آغاز همایش دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی 

همایش دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد.

در این همایش که وزرای نفت، نیرو، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور دارند علاوه بر اطلاع رسانی درباره عملکرد دولت در توسعه زیرساخت‌های آب و برق قرار است وزارتخانه‌هایی که در زیرساخت روستا‌ها موثر هستند مثل وزارتخانه‌های راه و شهرسازی در زمینه راه، نفت در زمینه گازکشی، ارتباطات درباره فناوری اطلاعات و خدمات جانبی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه خدمات درمانی و بهداشتی به روستا‌ها گزارشی از فعالیت هایشان ارائه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.