×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
افت شاخص بورس ادامه‌دار شد

تجارت گردان | افت شاخص بورس ادامه‌دار شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، براساس معاملات امروز بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۷۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۱۷ هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۹۲۶ واحد کاهش به ۵۰۳ هزار و ۱۲۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۵۷۸ واحد افت به ۳۳۰ هزار و ۳۷۰ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۳۴۲ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰ هزار و ۴۱۲ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد ایران خودرو (خودرو) با ۱۰ هزار و ۶۳۹ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با چهار هزار و ۹۴۳ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسا) با یک هزار و ۶۱۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۴۷۰ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با یک هزار و ۲۴۲ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۹۹۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۳۳ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۵۳۶ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۵۱۵ واحد و گروه پتروشیمی ایرانیان (پترول) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

 در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۶۷۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و ۶۵۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۶۵۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۵۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۸۸۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۵۷۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۸۳ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با یک هزار و ۱۲۸ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با یک هزار و ۲۳ واحد با تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گروه دارویی برکت، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فرآورده های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۲۴ میلیون و ۵۳۸ هزار برگه سهم به ارزش ۳۹ هزار و ۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۱۳ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۸۹۸  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۷۱۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۵۵ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان (شگویا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بیمه سامان (بساما)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بانک دی (دی)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و بیمه کوثر (کوثر) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

در مقابل نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیوری برق دماوند (دماوند)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، اعتباری ملل (وملل) و نفت پاسارگاد (شپاس) تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.