×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افت شاخص بورس در هفته پایانی مهر ماه

تجارت گردان | افت شاخص بورس در هفته پایانی مهر ماه

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، در چهار روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس سه هزار و ۸۳۹ واحد کاهش داشت، شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۴ مهر ماه) با عدد ۳۰۹ هزار و ۶۴۶ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۱ آبان ماه) به عدد ۳۰۵ هزار و ۸۰۷ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۳۵۲ هزار و ۸۴۷ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۳۴۶ هزار و ۳۷۹ واحد رسید و کاهش ۶ هزار و ۴۶۸ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۸۴ هزار و ۶۶۲ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۸۰ هزار و ۸۲۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۵۶ هزار و ۶۶۱ واحد به عدد ۵۴ هزار و ۶۶ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته ای که گذشت ۱۱ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته یک درصد کاهش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۲۰ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته کمتر از یک درصد افت داشت.

برپایه این بررسی در هفته منتهی به سوم مهر ماه بیمه و بازنشسته و شیمیایی با بازدهی مثبت برای سرمایه گذاران همراه بودند، انبوه سازی، حمل و نقل، سیمان، کانی های غیرفلزی، سیمان، قند و شکر، مواد دارویی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، فرآورده های نفتی، کانی های فلزی و رایانه از جمله صنایعی بودند که کمترین میزان بازدهی را به خود اختصاص دادند و طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت بیمه و بازنشسته با بیشترین افزایش و انبوه سازی و حمل و نقل با بیشترین کاهش همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، شیمیایی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، واسطه گری های مالی و پولی، دارویی، انبوه سازی املاک و مستغلات، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، بیمه و بازنشستگی، سیمان، آهک و گچ، سرمایه گذاری ها، فرآورده های نفتی نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، دارویی، فلزات اساسی، بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، شیمیایی، فرآورده های نفتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی، واسطه گری های مالی و پولی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، محصولات کاغذی، سیمان، آهک و گچ، استخراج کانه های فلزی، کانی غیر فلزی، زراعت و خدمات وابسته، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، چندرشته ای صنعتی و سرمایه گذاری ها بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.