Categories: بورس

افت شاخص بورس در هفته پایانی مهر ماه

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، در چهار روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس سه هزار و ۸۳۹ واحد کاهش داشت، شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۴ مهر ماه) با عدد ۳۰۹ هزار و ۶۴۶ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۱ آبان ماه) به عدد ۳۰۵ هزار و ۸۰۷ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۳۵۲ هزار و ۸۴۷ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۳۴۶ هزار و ۳۷۹ واحد رسید و کاهش ۶ هزار و ۴۶۸ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۸۴ هزار و ۶۶۲ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۸۰ هزار و ۸۲۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۵۶ هزار و ۶۶۱ واحد به عدد ۵۴ هزار و ۶۶ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته ای که گذشت ۱۱ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته یک درصد کاهش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۲۰ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته کمتر از یک درصد افت داشت.

برپایه این بررسی در هفته منتهی به سوم مهر ماه بیمه و بازنشسته و شیمیایی با بازدهی مثبت برای سرمایه گذاران همراه بودند، انبوه سازی، حمل و نقل، سیمان، کانی های غیرفلزی، سیمان، قند و شکر، مواد دارویی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، فرآورده های نفتی، کانی های فلزی و رایانه از جمله صنایعی بودند که کمترین میزان بازدهی را به خود اختصاص دادند و طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت بیمه و بازنشسته با بیشترین افزایش و انبوه سازی و حمل و نقل با بیشترین کاهش همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، شیمیایی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، واسطه گری های مالی و پولی، دارویی، انبوه سازی املاک و مستغلات، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، بیمه و بازنشستگی، سیمان، آهک و گچ، سرمایه گذاری ها، فرآورده های نفتی نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، دارویی، فلزات اساسی، بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، شیمیایی، فرآورده های نفتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی، واسطه گری های مالی و پولی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، محصولات کاغذی، سیمان، آهک و گچ، استخراج کانه های فلزی، کانی غیر فلزی، زراعت و خدمات وابسته، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، چندرشته ای صنعتی و سرمایه گذاری ها بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

فتحنایی

Recent Posts

حضور پررنگ بانک سینا در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

همزمان با برگزاری میهمانی عید غدیر در شهرهای مختلف کشور، بانک سینا موکب پذیرایی از…

6 ساعت ago

انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل

دکتر مسعود ظهرابی طی حکمی از سوی مدیرعامل محترم موسسه اعتباری ملل از اول تیرماه…

6 ساعت ago

راه‌اندازی سیستم چت آنلاین در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و ارتقای سطح کیفی خدمات، سیستم چت…

6 ساعت ago

مزایده عمومی املاک مازاد بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در راستای اجرای«قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بانک مرکزی…

6 ساعت ago

مراسم تکریم سادات در بانک صنعت و معدن

در آستانه عید سعید غدیر خم مراسم تکریم سادات با حضور حسین عسکری رییس هیات…

6 ساعت ago

بهره برداری از سایت جدید بانک ملت همزمان با عید سعید غدیرخم

همزمان با عید سعید غدیرخم، نسخه آزمایشی وب سایت جدید بانک ملت با امکانات ویژه…

6 ساعت ago