×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش استخراج سرب و روی انگوران نسبت به برنامه/ انجام اقدامات لازم برای مقابله با کرونا

تجارت گردان | افزایش استخراج سرب و روی انگوران نسبت به برنامه/ انجام اقدامات لازم برای مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امید فلاح با بیان این مطلب گفت: برنامه استخراج مجتمع سرب و روی انگوران در سال‌جاری، ۷۵۰ هزار تن است که پیش بینی می‌شود میزان استخراج این مجتمع تا پایان سال‌جاری، از ۸۳۰ هزار تن فراتر رود.

وی افزود: این مجتمع تا ۱۵ اسفند، ۸۱۸ هزار تن در بخش روباز تولید کرده است. معدن مذکور در ۲ بخش روباز و زیرزمینی در حال فعالیت است که ذخیره باقی مانده بخش روباز آن، حدود ۴ میلیون تن است و طی مدت ۴ تا ۵ سال آینده این ذخیره استخراج می‌شود.

اقدامات مجتمع در برابر کرونا

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به موضوع کرونا و تمهیدات این شرکت برای جلوگیری از گسترش آن گفت: مجتمع سرب و روی انگوران با اطلاع یافتن از ورود این ویروس به کشور و شیوع آن، جلسه مدیریت بحران با حضور مدیران و مسئولان کارگاهی در معدن برگزار کرد و در آن، تدابیر لازم با توجه به فعالیت حدود ۱۰۰۰ نفر نیروی کار در معدن، اتخاذ شد.

وی ادامه داد: با رعایت موارد بهداشتی، ضدعفونی کردن برخی مکان های عمومی، اماکن اداری و مسکونی معدن را انجام شد. همچنین به رغم وجود مشکلاتی در تامین ماسک و دستکش مورد نیاز برای کارکنان، اما این اقلام تهیه شد و تا پایان تعطیلات سال نو، هیچ کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

فلاح به دیگر اقدامات مجتمع سرب و روی انگوران در زمینه مقابله با کرونا، تصریح کرد: تعطیلی رستوران‌ها و نظارت ویژه‌ بر تهیه غذا، نظارت بر ورود و خروج کارکنان در مبادی ورودی با دستگاه‌های تب سنج و انتقال افراد دارای علائم به مراکز درمانی و نیز اعطای مرخصی به کارکنان با بیماری قبلی، از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: تدابیری احتمالی لازم برای جلوگیری از شیوع این ویروس در حال انجام است و به دلیل پیشتاز بودن معدن انگوران در پیگیری و مبارزه با این بیماری، مورد تقدیر و تشکر اداره بهداشت شهرستان ماه نشان و استان زنجان قرار گرفتیم.

آماده سازی بستر گردشگری

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جذب گردشگر معدنی در این مجتمع از سال ۹۹ گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در معدن انگوران، بازدید از پیت معدنی انگوران، معدن زیرزمینی سولفوره، معدن تراورتن و ورودی ییلاق، جزو جاذبه های گردشگری این معدن محسوب می شود.

وی ادامه داد: این مجتمع، برای اسکان تورهای گردشگری معدنی، اقدام به آماده سازی واحدهای اقامتی کرده و در مراحل پایانی دریافت مجوز گردشگری از سازمان میراث فرهنگی کشور است. گردشگران پس از موضوع فروکش کردن موضوع کرونا، می توانند از طریق دفاتر خدمات گردشگری اقدام به تهیه تور معدن انگوران کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.