×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش اضطراب و افسردگی به علت بیماری کرونا در افراد

تجارت گردان | افزایش اضطراب و افسردگی به علت بیماری کرونا در افراد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، دکتر حامد سجادپور، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ورود این میهمان ناخوانده در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و روانشناختی مزایا و معایبی به همراه داشته است، اضافه کرد: شاید سال‌ها آموزش نمی‌توانست چنین تحولاتی ایجاد کند.

این روانشناس بالینی تاکید کرد: در این شرایط خطی بین انسان‌های آزاده و سوداگران مرگ کشیده شد که عده‌ای جان خود را فدا کردند تا دیگران را نجات دهند، عده‌ای ماسک احتکار کردند.

وی با تاکید براینکه کرونا برای افراد معایب و مزایایی داشته است، افزود: در کل رعایت بهداشت افزایش یافت، آلودگی هوا کمتر شد، همدلی افزایش یافت و یک نکته مهم این بود که استفاده از تکنولوژی و کسب و کار اینترنتی رشد چشمگیری داشت.

سجادپور در رابطه با معایب کرونا نیز خاطرنشان کرد:  عده زیادی از هم وطنانمان را از دست داده ایم، فعالیت بدنی و ورزش و سلامت جسمانی کمتر شد و همینطور درگیری ها میان همسران در خانه افزایش یافت.

این روانشناس بالینی تصریح کرد: بزرگترین نقطه مثبت نیز تعطیلی بازار ها و مراسم‌ها بود.

وی اضافه کرد: در مجموع توصیه بنده این است که فعالیت های هوازی مثل رقص محلی و نرمش های خانگی افزایش یابد و تفریحات مشترک بین زوجین تعریف شود و افراد به سمت کسب و کار انلاین حرکت کنند.

سجادپور با اشاره به اینکه در عرصه سیاسی انتشار اخبار متفاوت دچار چندگانگی شده بود، بیان کرد:  عده ای ساده سازی می کردند و عده ای بزرگ نمایی؛ البته در ادامه شرایط به گونه ای رقم خورد که هم صدایی ها بیشتر شد.

وی تصریح کرد:  تغییر سیاست ها یک نتیجه مهم برای مسولین به همراه داشت و آن این بود که سیاست های از پیش تعیین شده مناسبی برای مقابله با بحران نداریم و امیدوارم دوراندیشی، یکپارچگی، هم صدایی و واگذاری مسائل به متخصصین دست آورد ارزشمند این بحران برای مسولین باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.