×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش انگیزه‌ سرمایه‌گذاران با توسعه ابزارهای مالی

سید علی حسینی، درباره تاثیر توسعه و تنوع بخشی ابزارهای مالی و صندوق‌های کالایی در اعتماد بخشی به سهامداران به  بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: توسعه ابزارهای مالی و صندوق‌های کالایی می‌تواند همه آرا، نظرها و تحلیل‌ها را در قیمت اوراق بهادار و کالاها متبلور کرده و به شفافیت قیمت دارایی‌ها، افزایش حجم معاملات آنها و افزایش انگیزه‌های سرمایه‌گذاران و همچنین توسعه بازار سرمایه کمک کند.

آموزش تکنیک‌های کاربردی برای پیاده‌سازی راهبری شرکتی

وی در ادامه درباره نقش اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی در بورس، عنوان کرد: مفهوم راهبری شرکتی در حوزه اداره شرکت‌ها و اداره اقتصاد کشور یک مفهوم متعالی است و مقررات خوبی در این حوزه وضع شده است.

حسینی اظهار داشت: به نظر می‌رسد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی و همچنین آموزش تکنیک‌های کاربردی برای پیاده‌سازی راهبری شرکتی، نهادهای مسئول تلاش بیشتری کنند.

عضو هیات مدیره انجمن مالی اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار در سنوات گذشته اقدامات خوبی را در همین راستا انجام داده اما به نظر می‌رسد با توجه به اثراتی که راهبری شرکتی بر اقتصاد و بازار کشور دارد، ضررت دارد این تلاش‌ها با کمک همه متولیان امر مضاعف شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.