×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش بهره‌وری با توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتقای منابع انسانی

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، حسن خلج طهرانی، مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با حضور در اختتامیه نهمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران ضمن تقدیر از داوران این جشنواره برای بررسی دقیق عملکردها و ایجاد فرصتی برای اشتراک تجربیات مدیران، افزود: امروز تنها چند روز است که به دوران بازنشستگی خود وارد شده‌ام، پس دیگر نه ترسی از آینده دارم و نه دلیلی وجود دارد برای پرشکوه جلوه دادن اقدامات گذشته.

وی با بیان این‌که امروز کشور بیش از هر زمان دیگر به کار و تلاش خالصانه نیاز دارد، افزود: مردم ما مردم صبور، شجاع و آزاده‌ای هستند و زمانی که به‌عنوان خدمتگزار به تخصص، تلاش و صداقت ما اعتماد می‌کنند، ما نیز باید این اعتماد را ارج بنهیم و هم‌ارز آن به دنبال کار و مجاهدت باشیم.

خلج طهرانی ادامه داد: در شش سال حضور به‌عنوان مدیرعامل منطقه‌ی ویژه اقتصادی خلیج فارس هرسال تعهد ایجاد بیش از هزار شغل را به یاری تمام مدیران و کارگران و کارمندان شاغل در این منطقه محقق و با تأمین و ارتقای زیرساخت‌های موردنیاز سرمایه‌گذاران نقش تسهیل گری خود را ایفا کردیم

وی اظهار داشت: تزریق خودباوری کار ساده‌ای نبود و این مسئله نه‌تنها از ارکان بالای نظام به ارکان زیرین که از مدیران خرد نیز به تصمیم گیران و تصمیم سازان منتقل شد و ما سعی کردیم این خودباوری را ایجاد و در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از آن حمایت کنیم.

مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تصریح کرد: امروز به پشتوانه‌ حمایت‌های دولتی فعالان اقتصادی به این نتیجه رسیده‌اند که علی‌رغم فشارهای ناشی از تحریم‌های خارجی، چنانچه ظرفیت‌های داخلی را فعال کنیم شاخص‌های اقتصادی و صنعتی کشور با شیب قابل قبولی افزایش خواهد یافت و چرخ صنعت به حرکت خود ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۹ شرکت با سرمایه‌گذاری بیش از ۴.۵ میلیارد دلار در این منطقه عظیم اقتصادی فعالیت می‌کنند که نقش بسزایی در ایجاد ارزش‌افزوده، جلوگیری از خام فروشی، تأمین بازار داخلی و ایجاد رونق در صادرات بر عهده دارند.

خلج طهرانی خاطرنشان کرد: افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه فناوری‌های مدرن حوزه تولید، همکاری بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقای بهره‌وری، بهبود کیفیت تولیدات و افزایش توان صادرات به‌منظور رقابت در بازارهای جهانی آن هم در شرایط ویژه‌ی امروز کار ساده‌ای نیست و چه سعادتی بالاتر از این‌که مدیری با نیروهایی قابل همکار باشد و بتواند از ظرفیت‌های آنان در راستای خدمت به مردم استفاده کند.

وی تأکید کرد: البته روند توسعه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس متوقف نشده است و در شرایط فعلی ۴۵ شرکت معتبر با ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال ساخت و نصب تجهیزات با هدف بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف هستند و این روند توسعه ما را به آینده بسیار امیدوار می‌کند.

مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بیان داشت: بنا بر محاسبات انجام شده ۱۶ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم طرح‌های در دست اجراست که اگر اشتغال‌زایی غیرمستقیم آنان را نیز در نظر بگیریم مطمئناً می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در کاهش بیکاری در جنوب کشور داشته باشد.

وی ضمن بیان این‌که ما باید فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران پهن کنیم تا آنان نیز بتوانند در نهضت تولید و اشتغال در کنار ما قرار گیرند، افزود: با تأمین زیرساخت‌ها و پشتیبانی از صنایع فعال منطقه، امروز برند منطقه‌ی ویژه‎ی اقتصادی خلیج فارس در حدی ارتقا یافته که صنعت‌کاران با اشتیاق و بدون دغدغه سرمایه‌گذاری خود را انجام می‌دهند و این منطقه‌ی صنعتی و معدنی به مکانی امن برای صاحبان سرمایه و توسعه‌ی اقتصادی کشور بدل شده است.

خلج طهرانی در ادامه موضوع اساسی اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تأکید قرار داد و گفت: تقویت پیوند صنعت و دانشگاه سبب ارتقا دوسویه خواهد شد و ما باید به دنبال نزدیکی بیشتر اهالی دانشگاه با محیط‌های صنعتی باشیم و با همین رویکرد نیز دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت را در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تأسیس کردیم که این ابتکار را نیز به سایر دوستان به جد پیشنهاد می‌کنم.

وی خطاب به مدیران حاضر در این همایش اظهار داشت: از همگان تقاضا دارم که به هر راه قانونی یا حتی با ایجاد تبصره‌هایی به دنبال ارتقای منابع انسانی شرکت خود باشند چراکه افزایش بهره‌وری در گرو استفاده بهینه از نیروی انسانی، سرمایه و انرژی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.