×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | افزایش تسهیلات مسکن مهر پردیس به ۵۰ میلیون تومان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش تسهیلات مسکن مهر گفت: در همان ابتدای ورود به وزارت راه وشهرسازی اعلام کردیم که با کمک خود مردم واحد‌های مسکن مهر را تمام کنیم؛ به همین دلیل در شورای پول و اعتبار تسهیلات مسکن مهر پردیس با ۱۰ میلیون تومان افزایش به ۵۰ میلیون تومان رسید و در سایر شهر‌ها هم ۵ میلیون تومان افزایش یافت.

اسلامی درباره فروش اعتباری مصالح ساختمانی تصریح کرد: کار کارت اعتباری مصالح ساختمانی تمام شده است و به زودی جزییات آن را اعلام می‌کنیم.

وی گفت: با وجود اینکه مسکن استیجاری در قانون اعلام شده، اما جامعه سرمایه گذاری و سرمایه داری از آن استقبال نکرده است. وزارت راه وشهرسازی همواره شرایط سهل و راحتی برای ساخت مسکن استیجاری فراهم کرده است و ما آمادگی داریم که زمین را بدون آنکه وجهی مطالبه کنیم در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم، اما در سال‌های گذشته از آن استقبال نشده است.

کمیته تعیین نرخ اجاره بها نداریم

اسلامی به تشکیل کمیته اجاره هم اشاره کرد و افزود: هیچ زمانی قرار نبوده که کمیته تعیین سقف اجاره بها از سوی دولت تشکیل شود. جامعه از دولت انتظار دارد که برای کنترل بازار اجاره اقدام کند، اما طبق قانون، دولت حق هیچ گونه مداخله برای تعیین نرخ اجاره بها ندارد و اجاره بها باید براساس توافق بین مالک و مستاجر تعیین شود.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: براساس ماده ۲ قانون ساماندهی و ماده ۲ آیین نامه موسسات اجاره داری حرفه‌ای تشکیل می‌شود که دستور العمل و شیوه نامه آن را تدوین کرده‌ایم و مالک و مستاجر با استفاده از استارت آپ‌ها، اجاره منطقی و طبق شیوه نامه تعیین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اجاره بها را باید از وزیر اقتصاد سوال کرد، افزود: آقای دژپسند باید اعلام کند که منابع مالی مربوط به تسهیلات بازار اجاره را از کدام منابع بانکی تامین خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ودیعه مسکن بافت‌های فرسوده، وزارت راه وشهرسازی تسهیلاتی را تخصیص می‌دهد که از طریق آن، فرد بتواند ملکی را برای مدت محدودی اجاره کند تا نوسازی شود، افزود: برای تسهیلات بازار اجاره باید خود وزارت اقتصاد پاسخ دهد.

امید به خانه دار شدن در بین مردم باید از طریق رسانه ملی افزایش یابد

اسلامی با بیان اینکه نقش رسانه ملی در ایجاد امید مردم برای خانه‌دار شدن بسیار مهم و با ارزش است، افزود: رسانه ملی می‌تواند با آگاه سازی کاری کند که مردم در زمان‌های حساس تصمیمات درستی را اتخاذ کنند.

وی بیان کرد: وزارت راه وشهرسازی برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید به ویژه اطراف کلان شهر‌ها برای قشرهای متوسط و ضعیف جامعه در دستور کار خود قرار داده که امکان خانه دار شدن برای تمامی افراد جامعه فراهم شود.

وی افزود: امید برخی از مردم برای خرید خانه از دست رفته بود که با این اقدام ملی و آغاز ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید امید تازه‌ای در بین مردم ایجاد می‌شود.

اسلامی یاد آوری کرد: باید امید واقعی بین مردم تزریق شود زیرا برخی  فضای مجازی سعی دارند این امید را بین مردم تخریب کنند که نقش رسانه ملی در این بین بسیار مهم است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه  یک جامعه مهندسی کارا و پاک دست باید فراهم شود افزود: در انتخابات نظام مهندسی باید هماهنگی و وحدت ایجاد و از تولید مواردی که باعث بر هم ریختن این نظام می‌شود جلوگیری شود.

اسلامی ادامه داد: در چند سال گذشته، بحث‌هایی که در این حوزه به وجود آمد موجب دسته بندی مهندسان ساختمان شد  و آسیب زیادی به این جامعه وارد کرد.

وی افزود: امیدواریم با انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی یک تشکل کارا و حرفه‌ای در این بخش تشکیل شود تا تاثیرگذاری ماندگاری در حوزه مهندسی کشور فراهم شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.