×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش دو برابری ظرفیت تولید کنسانتره مجتمع سرب نخلک/ افتتاح ۵ طرح جدید معدن سرب نخلک

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این باره توضیح داد: مجتمع معدنی سرب نخلک یکی از واحدهای موفق واگذار شده به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و بند ت ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید است که با سرمایه‌گذاری ۵۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، هم‌اکنون تعداد ۵ طرح توسعه‌ای در این مجتمع، همزمان با فرارسیدن هفته دولت آماده بهره‌برداری شده است.

کریم‌نژاد خاطرنشان کرد: از مهمترین طرح‌های اصلی قابل بهره برداری در این مجتمع می توان به احداث فاز نخست کارخانه فرآوری بیست هزارتنی، اتمام پروژه مکانیزه کردن راه دسترسی به معدن زیرزمینی (اسپیرال) با اتصال به شبکه تونل‌های زیرزمینی در همه افق‌ها، طرح‌های زیست محیطی از جمله تیکنر و فیلترپرس، آسفالت جاده دسترسی به مجتمع به طول ۱۰ کیلومتر با سرمایه گذاری سه جانبه طرح زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و شرکت سرب و روی کیمیاگوهران (راهبر مجتمع) اشاره کرد.

وی تاکید کرد: با افتتاح و بهره برداری از تونل اسپیرال و فاز نخست کارخانه فرآوری تولید کنسانتره بیست هزار تنی، ظرفیت استخراج و تولید کنسانتره در این مجتمع سالانه دو برابر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: با بهره برداری از فاز سوم کارخانه فرآوری در آینده، میزان تولید کنسانتره به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به این که مجتمع معدنی سرب نخلک از واحدهای در حال توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است و اجرای طرح‌های توسعه‌ای پایدار با مشارکت و سرمایه‌گذاری راهبر تحولات قابل توجهی در مجتمع رقم زده است، عنوان کرد: شروع احداث کلیه طرح‌های توسعه‌ای ذکر شده از اسفند ماه سال ۱۳۹۹ بوده که علیرغم تحریم‌های ظالمانه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با تکیه بر توان و دانش متخصصان داخلی احداث شده است. کریم‌نژاد ادامه داد: اهتمام به حفظ محیط زیست با اجرای مهم‌ترین پروژه‌های زیست محیطی شامل احداث تیکنر و فیلترپرس و بازچرخانی ۸۰ درصدی آب فرآیند تولید، نصب غبارگیر در مدار خردایش، تصفیه خانه بهداشتی و احداث سوله نگهداری مواد شیمیایی با جدیت دنبال شده است.

مدیرعامل ایمپاسکو در پایان تاکید کرد: افتتاح و اجرای این طرح‌ها موجب افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در این منطقه شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.