×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | افزایش روابط پژوهشگاه بیمه باصنعت /صنعت بیمه در تلاش برای راه اندازی مراکز آموزشی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حمید کرد بچه, رییس پژوهشکده بیمه در نشست خبری ۲۶ همایش ملی بیمه و توسعه اظهار کرد: این دوره  از همایش برای بررسی سیاست های لازم جهت افزایش ضریب نفوذ در ایران برگزار می شود.

او ادامه داد: تفاوت ویژه ای در برگزاری این دوره از همایش وجود دارد, سال گذشته به دریافت نظرات مختلفی از جانب مهمانان سال گذشته همایش پرداختیم.

این مقام مسئول بیان کرد: ابتدا در روز ۱۲ آذر نشست های تخصصی با حضور یک هزار مهمان برگزار می شود. ۹ پنل تخصصی با جنبه های مختلف بررسی افزایش ضریب نفوذ بیمه  در ایران دایر است. دربعد از ظهر های برگزاری همایش بیمه ۱۰ پنل فنی و کارشناسی درباره مسایل مختلف حوزه صنعت برگزار می شود.

او ادامه داد: خوشبختانه ارتباط بین صنعت و پژوهشگاه بیمه نزدیک تر شده است. 

رشد ۸ درصدی بیمه در هر سال

ان مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ظرفیت بیمه کشور تا چه حد آماده رسیدن به ضریب نفوذ ۷ درصد است؟ بیان کرد: باید به آینده و شرایط بیمه امیدوار بود اما با توجه به شرایط حال حاضر زیرساخت ها و فرآیندهای بیمه ای کشور شاید تا ۱۵ سال آینده هم به این عدد نرسیدم . اما باید توجه داشته باشید که ضریب نفوذ بیمه درساله های اخیر سالیانه  ۸ درصد رشد داشته است وهمین امر نوید بخش رسیدن به ضریب نفوذ ۷ درصد است.

کردبچه تاکید کرد: بیمه های زندگی تحت تاثیر ثبات اقتصادی و تورم هاست و در نتیجه هدفگزاری بیمه برای بیمه عمر درجهت افزاش ضریب نفوذ, تا حدودی سخت است. چرا که بیشتر سرمایه گذاران در این بخش به دنبال کسب منفعت نیز هستند.

او با اشاره به ایجاد ابرازهای مالی جدید ادامه داد: در حوزه ابزارسازی صنعت بیمه تا حدودی کند حرکت کرده است. باید بهسبب نیاز ویژه این حوزه باید با سرعت در ابزارسازی مالی حرکت می کردیم. خوشبختانه اقدامات خوبی از جمله راه اندازی میزگرد های مناسب و فنی برای افزایش ابزارهای جذب پایه های مالی انجام شده است.

کردبچه تاکید کرد: بیمه مرکزی فعالیت هایی برای افزایش ضریب نفوذ دارد که در حوزه پژوهش و صنعت با دقت ویژه ای رصد می شود. در حوزه های مختلفی از جمله ابزارسازی پروژه های کلانی به پژوهشگاه واگذار شده است.

او اضافه کرد:‌ بیمه به شدت تحت تاثیر شرای اقتصادی است. زمانی که شرایط اقتصادی از ورود سرمایه گذار خارجی جلوگیری می کند قطعا تاحدودی تاثیر بر بیمه نیز دارد اما به این معنا نیست که بیمه در جا زده و تلاشی برای افزایش ضریبی نفوذ و جا سازی بیمه در بین جامعه ندارد.

 این مقام مسئول با اشاره به سهم ۱۴ درصدی بیمه عمر در پرتفوی, ابراز کرد: پژوهشکده بیمه بر اساس پروژه های محول شده راهکارهایی ارایه می کند و نقش سیاست گذاری ندارد.

کردبچه تاکید کرد:‌ هنوز صنعت بیمه پژوهشگاه ندارد و هر زمان که صنعت بیمه با گستردگی لازم همراه بود حتما به سمت این جایگاه هم حرکت خواهیم کرد. حرکت بیمه خوب است اما هنوز برای کار جا داشته و باید بیش از پیش فعالیت کنیم.

او ادامه داد: ضریب رشد بیمه در جهان ۶ درصد است و کشوری مانند کره جنوبی که در گذشته شرایط اقتصادی کمتری نسبت به ایران داشت هم اکنون به ضریب نفوذ ۱۲ درصد رسیده است و این یعنی ما  برای رسیدن به این جایگاه توانمندی و پتانسیل داریم.

رییس پژوهشکده بیمه ابراز کرد: باید از طریق اساتید دانشگاه ها برای فرهنگسازی بیمه در میزگرد ها استفاده شود. میزگردی که در آینده نزدیک پیش بینی شده, مربوط به بیمه شخص ثالث است. بخش دیگر فرهنگسازی به خدمات  نوین و خوب شرکت های بیمه ای است که باید با تمام قوا در این مسیر گام برداشت. 

کردبچه ادامه داد: بیمه مرکزی با ورود به مدارس و فرهنگسازی از پایه, را آغاز کرده است که رسانه ملی نیز همپا با آنهاست.

رییس پژوهشکده بیمه تاکیدر کرد: در این همایش مهمان خارجی از روسیه, فر و چند کشور همسایه حضور خواهند داشت اما سخنران خارجی فعلا اعلام نشده است و دلیل آن شرایط اقتصاد کشور است به همین دلیل بین المللی بودن این نمایش را فعلا کنار گذاشته ایم.

او بیان کرد: توجه ویژه در نمایشگاه بیمه و توسعه به کارگزاری ها شده است. برای بروزرسانی اطلاعات و بررسی مشکلات کارگزاری ها در این نمایشگاه میزگرد خاصی تعبیه شده است تا آنها به بیان مطالب مورد نظر می پردازند.

کردبچه با اشاره به این که فعلا هیچ مطالعه اجتماعی درخصوص پذیرش صنایع از جانب مردم صورت نگرفته است, گفت: با شرکت های صنعتی روابط نزدیکی داریم اما متاسفانه هنوز برای بررسی جایگاه و پذیرش آن ها در جامعه مطالعه نداشتیم.برنامه راهبردی ۵ ساله ای در حوزه بیمه و صنعت طراحی می شود. امیدواریم تنها پاسخگوی نیاز بیمه مرکزی نباشیم و به سایر صنایع هم خدمات رسانی و ارائه برنامه داشته باشیم.

رئیس پژوهشکده بیمه ابراز کرد: پژوهشکده بیمه در حوزه ارائه برنامه کمبود بودجه ندارد. محدودیت مالی در تمام شرکت ها وجود دارد اما معتقدم محدودیت مالی یک ضعف و مانع برای رشد نداریم.

او اظهار کرد: در بحث آموزش سیستم بانکی عملکرد بهتری نسبت به بیمه دارد. در سیستم بانکی مرکز آموزش بانکداری را داریم. اخیرا بیمه مرکزی برای بحث ایجاد مرکز آموزشی درخواستی را ارائه کرده است اما هم اکنون نهادی برای آموزش پودمانی ندارد. پژوهشکده طرحی را آماده کرد تا در این مسیر مسئولیت آموزش به پژوهشکده محول شود و در وهله دوم نیز شورای عالی آموزش بیمه نیز تشکیل شود.

کردبچه از اصلاح ساختار آموزش بیمه ای در ماه های آینده خبر داد و گفت:‌در کشور مراکز آموزشی زیادی وجود دارد که قرار نیست ما جای آن ها را بگیریم. در اساسنامه پژوهشکده هم این مسیر کاملا مشخص شده است.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: امسال یک نفر را به عنوان چهره ماندگار صنعت بیمه در حضور مقامات ارشد اقتصادی کشور معرفی و تقدیر خواهد شد. نکات قابل توجهی در برگزاری این همایش وجود دارد که قابل ذکر است. برگزاری کرسی های بحث خبرنگاری, حضور مهمانان گسترده در حوزه بیمه از جمله این موارد است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.