×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش سرعت حرکت قطار‌ها

تجارت گردان | افزایش سرعت حرکت قطار‌ها

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا و سیما؛ محمد اسلامی در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی با حضور رئیس جمهور افزود: این طرح ۱۰۳ کیلومتر است و کمک می‌کند تا در مسیر غرب کشور صرفه جویی زمانی خوبی را ثبت کنیم.
وی اضافه کرد: با راه اندازی این خط، قطار‌های ۵ ستاره امکان حرکت پیدا می‌کنند و سرعت حرکت قطار‌ها از ۱۲۰ کیلومتر فعلی به ۱۶۰ کیلومتر می‌رسد که این مسئله باعث می‌شود زمان سفر ۴۵ دقیقه کاهش یابد.
وزیر راه همچنین به دیگر طرح‌های در دست احداث وزارت راه و شهرسازی اشاره و گفت: در توسعه خطوط ریلی چند طرح باقیمانده وجود دارد که یکی از مهمترین آن‌ها اتصال خط راه آهن به بندر کاسپین (انزلی) است.
اسلامی اتصال خط راه آهن بستان آباد به کاروان را یکی دیگر از طرح‌های ریلی کشور عنوان کرد و افزود: این طرح باعث می‌شود تا شهر تبریز دارای یک ایستگاه جدید شود.
وی احداث راه آهن یزد به اقلید و چابهار به زاهدان را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد و گفت: در خط چابهار به زاهدان کار به صورت سه شیفت در حال انجام است و امیدواریم تا پایان این دولت به ثمر بنشیند.
وزیر راه همچنین احداث راه آهن اسلام آباد – سنندج و راه آهن ایلام را به عنوان طرح‌های در حال احداث وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و افزود: یکی دیگر از طرح‌های مهم ما خط دوم زنجان به طول ۱۷۱ کیلومتر و باقیمانده خط دوم بافت – زرین شهر به طول ۴۳۲ کیلومتر که ۱۰۵ کیلومتر آن قبلا افتتاح شده و باقیمانده آن نیز در حال احداث است.
اسلامی یکی دیگر از طرح‌های مهم در حال اجرا را پروژه بافت به سنگان اعلام کرد و گفت: این طرح با مشارکت ایمیدرو و بخش خصوصی با سرمایه گذاری ده هزار میلیارد تومان بزودی آغاز می‌شود.
وی دو آزادراه در استان ایلام و مازندران را از طرح‌های آماده بهره برداری عنوان کرد و گفت: این دو آزادراه امروز به بهره برداری می‌رسد.
وزیر راه احداث دو آزادراه جدید قائم شهر به میاندورد و آزاد راه نجف اشرف از پل زال به دهلران و مرز جیراد به طول ۱۲۵ کیلومتر را از طرح‌های مهم این وزارت خانه عنوان کرد و افزود: این طرح در مرحله رونمایی است و با هماهنگی‌های انجام شده و استقرار سرمایه گذار عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.