×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش ظرفیت ناوگان هوایی برای پوشش ناترازی عرضه‌ و تقاضا 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آئین تجلیل از بانیان و عوامل عملیات حج ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران گفت: امسال نسبت به سال گذشته ما زائران را از تعداد فرودگاه‌های بیشتری اعزام کردیم که این‌ موضوع سال آینده مضاعف می‌شود.

بذرپاش افزود: وقتی تعداد فرودگاه‌ها در حوزه خدمات اعزام بیشتر شود در دسترسی مردم تسهیل ایجاد می‌شود و مردم استان‌ها نیاز به مراجعت به تهران ندارند که ان شاءالله در عملیات اربعین تعداد فرودگاه‌هایی که به زائرین اربعین خدمت می‌کنند افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: در عملیات حج فرودگاه حضرت امام(ره) حدود ۳۰ درصد زائران را اعزام کرد و عملیات سنگینی بود که در عملیات اربعین هم این بار سنگین به دوش فرودگاه امام(ره) است، به طوری که بیشترین اعزام از طریق فرودگاه امام(ره) و ترمینال سلام است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سطح ارائه خدمت نسبت به سنوات گذشته بیشتر بود چراکه تعداد زائران بیش از دوبرابر سال گذشته بود و محدودیت‌های پروازی اعمال شد که کشور عربستان برخی موضوعات را قبول نکرد، برای مثال در صدد بودیم از سایر شرکت‌های هواپیمایی هم استفاده کنیم اما با مخالفت عربستان، این وظیفه خطیر فقط به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران محول شد.

وی در خصوص قیمت بلیت و برخورد با متخلفان این حوزه نیز گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اطلاعیه ها را منتشر می‌کند و تا برگشتن آرامش کامل به بازار حمل ونقل هوایی با سوداگران برخورد می‌شود که مردم به راحتی به بلیت دسترسی داشته باشند، البته ما تا نقطه مطلوب راه زیادی در پیش داریم.

بذرپاش در خاتمه اظهار کرد: از سوی دیگر عرضه و تقاضا هماهنگی ندارد، تعداد ناوگان کم است و شرایط تحریم حاکم است، اما با دستور رئیس جمهور محترم در صدد افزایش ظرفیت هستیم که طی ماه‌های آینده عدد آن اعلام می‌شود تا این ناترازی بازار در حوزه عرضه و تقاضا پوشش داده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.